Илон Мъск често влиза в сблъсъци със законовите регулации в САЩ, но има една област, за която шефът на „Тесла“ и „Туитър“ твърди, че правителството трябва незабавно да регулира: изкуствения интелект, предаде Ройтерс.
„Изкуственият интелект ме стресира“, каза Мъск в края на над тричасова презентация пред инвеститорите на „Тесла“ за плановете на компанията. Амбициозните усилия на компанията в областта на изкуствения интелект имаха водеща роля в представянето на „Генерален план 3“ на Мъск - третата част от поредица документи за това как да се разшири дейността на „Тесла“ и да се превърне светът в ползвател на чиста енергия.
Представен бе видеоклип на хуманоидния робот Оптимус, разработван от „Тесла“, който манипулира части от други роботи Оптимус, сякаш възнамерявайки да сглобява свои копия. Ръководители представиха подробни презентации за това как „Тесла“ използва изкуствен интелект, за да обучи автомобилите да се управляват сами - област, която се следи стриктно от страна на федералните и щатските власти.
Но когато анализатор попита дали изкуственият интелект може да помогне на „Тесла“ да конструира автомобили, Мъск не беше толкова оптимистично настроен. „Не виждам как изкуственият интелект може да ни помогне да произвеждаме автомобили в скоро време“, каза той и добави: „В този момент... няма смисъл никой от нас да работи в тази насока“.
По-рано тази седмица Мъск сякаш потвърди чрез „Туитър“ информацията, че набира екип от специалисти по изкуствен интелект, който да създаде конкурент на текстовия чатбот „ЧатДжиПиТи“ на „ОупънЕйАй“, подкрепен от „Майкрософт“, както и на подобни системи, които се разработват от „Гугъл“ на „Алфабет“, „Мета Платформс“ и от други големи технологични платформи. През декември миналата година той написа в „Туитър“, че „ЧатДжиПиТи“, текстови чатбот, разработен от „ОупънЕйАй“, който може да изготвя проза, поезия или дори компютърни кодове по команда, е „плашещо добър - не сме далеч от опасно силен изкуствен интелект“.
Предприемачът й засили тези опасения пред аудиторията от анализатори на „Тесла“ : „Малко съм притеснен относно нещата, свързани с изкуствения интелект“, каза Мъск от сцената, където до него бяха 16 от шефовете на „Тесла“, включително ръководителят на „Автопилот“. „Нуждаем се от някакъв вид регулаторен орган или институция, които да контролират развитието на изкуствения интелект“, каза Мъск и добави: „Трябва да бъдем сигурни, че това ще е в интерес на обществото. Новата технология е доста опасна. Опасявам се, че може би съм допринесъл лично за ускоряването на тези процеси“.
Усилията на „Тесла“ да даде възможност на автомобилите си да се движат сами безопасно е „очевидно полезен“ изкуствен интелект, каза Мъск и допълни: „Не знам. „Тесла“ прави добри неща в областта на изкуствения интелект“. Тук Мъск направи пауза, след което въздъхна: „Това ме стресира. Не знам какво да кажа“.
„Изкуственият интелект ме стресира“, каза Мъск в края на над тричасова презентация пред инвеститорите на „Тесла“ за плановете на компанията. Амбициозните усилия на компанията в областта на изкуствения интелект имаха водеща роля в представянето на „Генерален план 3“ на Мъск - третата част от поредица документи за това как да се разшири дейността на „Тесла“ и да се превърне светът в ползвател на чиста енергия.
Представен бе видеоклип на хуманоидния робот Оптимус, разработван от „Тесла“, който манипулира части от други роботи Оптимус, сякаш възнамерявайки да сглобява свои копия. Ръководители представиха подробни презентации за това как „Тесла“ използва изкуствен интелект, за да обучи автомобилите да се управляват сами - област, която се следи стриктно от страна на федералните и щатските власти.
Но когато анализатор попита дали изкуственият интелект може да помогне на „Тесла“ да конструира автомобили, Мъск не беше толкова оптимистично настроен. „Не виждам как изкуственият интелект може да ни помогне да произвеждаме автомобили в скоро време“, каза той и добави: „В този момент... няма смисъл никой от нас да работи в тази насока“.
По-рано тази седмица Мъск сякаш потвърди чрез „Туитър“ информацията, че набира екип от специалисти по изкуствен интелект, който да създаде конкурент на текстовия чатбот „ЧатДжиПиТи“ на „ОупънЕйАй“, подкрепен от „Майкрософт“, както и на подобни системи, които се разработват от „Гугъл“ на „Алфабет“, „Мета Платформс“ и от други големи технологични платформи. През декември миналата година той написа в „Туитър“, че „ЧатДжиПиТи“, текстови чатбот, разработен от „ОупънЕйАй“, който може да изготвя проза, поезия или дори компютърни кодове по команда, е „плашещо добър - не сме далеч от опасно силен изкуствен интелект“.
Предприемачът й засили тези опасения пред аудиторията от анализатори на „Тесла“ : „Малко съм притеснен относно нещата, свързани с изкуствения интелект“, каза Мъск от сцената, където до него бяха 16 от шефовете на „Тесла“, включително ръководителят на „Автопилот“. „Нуждаем се от някакъв вид регулаторен орган или институция, които да контролират развитието на изкуствения интелект“, каза Мъск и добави: „Трябва да бъдем сигурни, че това ще е в интерес на обществото. Новата технология е доста опасна. Опасявам се, че може би съм допринесъл лично за ускоряването на тези процеси“.
Усилията на „Тесла“ да даде възможност на автомобилите си да се движат сами безопасно е „очевидно полезен“ изкуствен интелект, каза Мъск и допълни: „Не знам. „Тесла“ прави добри неща в областта на изкуствения интелект“. Тук Мъск направи пауза, след което въздъхна: „Това ме стресира. Не знам какво да кажа“.