Хапвайте бадеми за здраво сърце

Освен че оказват благоприятен ефект върху "добрия" холестерол, бадемите са и отличен източник на полезни мазнини, витамин E и фибри.
Освен че оказват благоприятен ефект върху "добрия" холестерол, бадемите са и отличен източник на полезни мазнини, витамин E и фибри. / ThinkStock/Getty Images
Редовното хапване на бадеми може да допринесе за понижаване на риска от сърдечносъдови заболявания, пише в. "Дейли експрес", позовавайки се на резултатите от американско изследване.

Шепа бадеми на ден подобрява храненето

Авторите му от университета на Пенсилвания са установили, че една шепа бадеми дневно повишава нивата и стимулира функциите на липопротеина с висока плътност (HDL), наричан също "добър" холестерол. Въпросният холестерол отдавна се смята за полезен заради начина, по който извежда вредните вещества от артериалните стени и ги транспортира до черния дроб за изхвърляне.

Десет храни с магически сили

За целите на изследването специалистите са сравнили нивата и функциите на липопротеина с висока плътност при участници, които всекидневно консумирали бадеми с тези на група, хапваща мъфини. Изследователите са отчели повишени нива и подобрени функции на HDL при индивидите, които хапвали ядки.

Бадемите регулират кръвната захар и топят мазнините

Освен че оказват благоприятен ефект върху "добрия" холестерол, бадемите са и отличен източник на полезни мазнини, витамин E и фибри.

"Ако включват бадеми във всекидневното си хранене, хората могат да извлекат полза за здравето на сърцето", казва професор Пени Крис-Етъртън от изследователския екип. 
БТА