/ / iStock/Getty Images
Учени от Италианския национален институт по астрофизика откриха признаци за съществуване на планета, която кръжи около намиращата се близо до Слънчевата система звезда Проксима Кентавър, съобщи Сайънс алърт.

Потенциалният нов обект е открит при наблюдения на лъчевата скорост на звездата. Оказало се, че положението на светилото малко се променя, и че това не е свързано с орбитирането на друга планета - Проксима б.

Учени направиха крачка напред в търсенето на живот извън нашата планета

Новата планета, кръстена Проксима с, се отнася към класа супер-земи, т.е. масата й е по-голяма от земната, но е по-малка от тази на ледения гигант Нептун. Новооткритата планета е неподходяща за живот, тъй като се намира на голямо разстояние от звездата си.

Възможно е да става въпрос за планета с водородно-хелиева атмосфера. Обикновено подобни тела обаче не се формират на такива места.

Астрономи откриха гигантска екзопланета със странна орбита

Смята се, че супер-земи се формират близо до т.нар. снегова линия - разстоянието от звездата, където водата в течно състояние замръзва. Проксима с би трябвало да се намира по-далеч от въпросната условна граница. Затова евентуалното й откриване ще постави под съмнение тази хипотеза. Специалистите все още се съмняват, че планетата действително съществува. Възможно е наблюдаваните колебания в положението на звездата да са свързани с активността й.

За още любопитни новини и снимки харесайте страницата на Dariknews.bg във Facebook тук