Превишената скорост, недоброто обезопасяване на автомобила, употреба на алкохол, шофирането с телефон в ръка, както и шофирането без поставен обезопасителен колан са сред ключовите рискови фактори на пътя. Това заяви председателят на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ Малина Крумова, която откри в столицата кръгла маса, посветена на темата за пътната безопасност.
Сред другите рискови фактори са състоянието на автомобилния парк, както и състоянието на пътната инфраструктура, посочи тя в изказването пред участниците на форума.
„Не е достатъчно да кажем колко са загиналите и пострадалите по пътищата. Трябва да се опитаме да определим уравнението и всички променливи в него. Да се опитаме да влияем на тези променливи, за да получим различен резултат. Именно това е и задачата на комплексния проект, резултатите от които ще ви представим днес. Това беше усилие в рамките на две години с финансовата подкрепа на Европейската комисия и на много държави членки, за определянето на детайлна и унифицирана методология за измерване на осем ключови индикатора, които през 2019 г. бяха определени“, разясни Малина Крумова.
„Когато говорим за пътна безопасност, да не говорим само за пострадали и жертви по пътищата, а за факторите, които водят до тези резултати“, допълни още тя.
Събитието е организирано от Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ и се провежда с участието на представители на Европейската комисия, Европейския съвет за транспортна безопасност, както и представители на българските институции и неправителствени организации, ангажирани с безопасността на движението по пътищата, които споделят добрите европейски практики в областта.
В рамките на форума ще бъдат представени резултатите по финансиран от Европейската комисия специален изследователски проект, наречен BASELINE. Проектът е насочен към извършване на задълбочен анализ на факторите, въздействащи върху настъпването на пътнотранспортни произшествия, и разкриване влиянието на високорисковото човешко поведение. Изчислени са ключови показатели, които предоставят статистически значими резултати за високорисково поведение на участниците в движението и които ще са основа за предприемане на мерки за реално и проследимо във времето намаляване на пътнотранспортния травматизъм в страната.
Сред другите рискови фактори са състоянието на автомобилния парк, както и състоянието на пътната инфраструктура, посочи тя в изказването пред участниците на форума.
„Не е достатъчно да кажем колко са загиналите и пострадалите по пътищата. Трябва да се опитаме да определим уравнението и всички променливи в него. Да се опитаме да влияем на тези променливи, за да получим различен резултат. Именно това е и задачата на комплексния проект, резултатите от които ще ви представим днес. Това беше усилие в рамките на две години с финансовата подкрепа на Европейската комисия и на много държави членки, за определянето на детайлна и унифицирана методология за измерване на осем ключови индикатора, които през 2019 г. бяха определени“, разясни Малина Крумова.
„Когато говорим за пътна безопасност, да не говорим само за пострадали и жертви по пътищата, а за факторите, които водят до тези резултати“, допълни още тя.
Събитието е организирано от Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ и се провежда с участието на представители на Европейската комисия, Европейския съвет за транспортна безопасност, както и представители на българските институции и неправителствени организации, ангажирани с безопасността на движението по пътищата, които споделят добрите европейски практики в областта.
В рамките на форума ще бъдат представени резултатите по финансиран от Европейската комисия специален изследователски проект, наречен BASELINE. Проектът е насочен към извършване на задълбочен анализ на факторите, въздействащи върху настъпването на пътнотранспортни произшествия, и разкриване влиянието на високорисковото човешко поведение. Изчислени са ключови показатели, които предоставят статистически значими резултати за високорисково поведение на участниците в движението и които ще са основа за предприемане на мерки за реално и проследимо във времето намаляване на пътнотранспортния травматизъм в страната.