Националната агенция за приходите засилва контрола върху търговията през социалните мрежи като Фейсбук и сайтовете за пазаруване.
"Над 300 млн. лв. са установените укрити приходи от този вид търговия", заяви на семинар във Велико Търново за промените в Наредба Н-18 за касовите апарати шефът на дирекция „Комуникации” в Националната агенция за приходи Росен Бъчваров.
Във Фейсбук има специална секция озаглавена „Маркетплейс”, в която има хиляди обяви за продажба на дрехи, обувки, дори и на автомобили и апартаменти. Освен това има обособени специални групи за продажби, които имат само тази цел – да продават стоки, но повечето търговци там нямат фирми, а продават като физически лица. Именно към този проблем са се насочили данъчните – да съберат приходи в хазната от търговията в социалните мрежи.
Директорът на НАП: Опити за хакерски атаки към базата данни продължават и до днес
„Фискалният проблем на електронния бизнес, на онлайн търговията се измерва с огромни годишни загуби. Трябва да се изгради софтуерна система, която отговаря на изискванията на данъчното законодателство. Онези, които не приемат кешови плащания и използват пощенски парични преводи като възможност, могат да продължат да отчитат оборотите си, както до сега”, заяви Росен Бъчваров.
Според Бъчваров счетоводителите и търговците все още имат неясноти, които са свързани основно с електронната търговия. Някои изразиха мнение, че „ще бъдат върнати в XIX век”, ако не могат да пиша фактури по електронен път, а трябва да правят това на ръка. „Имаме такава дейност с онлайн платформа и с разносна търговия, не знаем точно какъв трябва да е софтуерът ни”, споделят търговците пред агенцията по приходите. Някои търговци все още не знаят как се третират продажбите през Фейсбук. На семинара те попитаха НАП: „Това електронна търговия ли е, трябва ли да се издава касов бон?”.
"Над 300 млн. лв. са установените укрити приходи от този вид търговия", заяви на семинар във Велико Търново за промените в Наредба Н-18 за касовите апарати шефът на дирекция „Комуникации” в Националната агенция за приходи Росен Бъчваров.
Във Фейсбук има специална секция озаглавена „Маркетплейс”, в която има хиляди обяви за продажба на дрехи, обувки, дори и на автомобили и апартаменти. Освен това има обособени специални групи за продажби, които имат само тази цел – да продават стоки, но повечето търговци там нямат фирми, а продават като физически лица. Именно към този проблем са се насочили данъчните – да съберат приходи в хазната от търговията в социалните мрежи.
Директорът на НАП: Опити за хакерски атаки към базата данни продължават и до днес
„Фискалният проблем на електронния бизнес, на онлайн търговията се измерва с огромни годишни загуби. Трябва да се изгради софтуерна система, която отговаря на изискванията на данъчното законодателство. Онези, които не приемат кешови плащания и използват пощенски парични преводи като възможност, могат да продължат да отчитат оборотите си, както до сега”, заяви Росен Бъчваров.
Според Бъчваров счетоводителите и търговците все още имат неясноти, които са свързани основно с електронната търговия. Някои изразиха мнение, че „ще бъдат върнати в XIX век”, ако не могат да пиша фактури по електронен път, а трябва да правят това на ръка. „Имаме такава дейност с онлайн платформа и с разносна търговия, не знаем точно какъв трябва да е софтуерът ни”, споделят търговците пред агенцията по приходите. Някои търговци все още не знаят как се третират продажбите през Фейсбук. На семинара те попитаха НАП: „Това електронна търговия ли е, трябва ли да се издава касов бон?”.