Предприехме сериозни, краткосрочни мерки за стабилизиране на БДЖ - подобрихме изпълнението на графика на движение на влаковете и увеличихме броя на локомотивите в "Пътнически превози", заяви транспортният министър Христо Алексиев.
Вчера министър-председателят Огнян Герджиков, членове на Министерския съвет и ръководителите на дипломатически мисии у нас пътуваха от София до Черепиш с парен атракционен влак. Пътуването е част от кампания на министерството на транспорта за привличане на средства в железницата за възстановяване и ремонт на парния локомотивен състав.
Министър се похвали: Повече влакове се движат навреме
Министърът каза, че в резултат от предприетите мерки, от 77% изпълнение на графика на движение на влаковете в момента изпълнението е 92%.
Закъсненията на база едно денонощие са намалени само за три седмици от 2500 минути на 680 минути, изтъкна министърът. Това, по думите му, е постигнато с по-добри организационни мерки, без да се изразходва допълнителен финансов ресурс, като дори са спестени средства.
Директорът на "Холдинг БДЖ" Георги Друмев допълни, че са намалени закъсненията от начална и крайна гара. Средно влаковете, които се движат по график, са 550. От начална гара са закъснявали от декември до февруари 70-75 влака, а сега се движат със закъснение 25 влака. Същото е положението и в крайна гара като намаление на закъсненията, информира Друмев.
Служебният транспортен министър: БДЖ е пред фалит, трябва екшън план
Друга мярка за подобряване на пътническата жп услуга е оптимизацията на локомотивния състав чрез ремонти дейности. Такива вече се извършват интензивно, за да се възстановят липсите в графика. В момента липсват осем локомотива, когато поехме БДЖ бяха 17, каза Друмев. По думите му от началото на април всички необходими единици за графика ще са налице. Директорът на БДЖ каза, че има и локомотиви, взети от БДЖ "Товарни превози", които вече са ремонтирани и се ползват от "Пътнически превози".
Китайска фирма иска да инвестира в БДЖ (СНИМКИ)
По повод на вчерашното пътуване с атракционен влак министър Алексиев съобщи, че БДЖ иска да покаже потенциала на атракционните пътувания с железниците. В момента изработваме програма за атракционни пътувания. Приходите на БДЖ от тази дейност могат да бъдат около 4 млн. лв. на година, съобщи министърът.
Той каза, че се водят разговори с туроператори и до няколко месеца министерството ще е готово с конкретна програма. Идеята е БДЖ да осигурява пътувания с аткракционни влакове редовно, а не спорадично, както е сега. Нужна е реклама обаче и днешното присъствие на целия дипломатически корпус е един много сериозен плюс в популяризирането на пътуванията с такива влакове, допълни министър Алексиев.
Вчера министър-председателят Огнян Герджиков, членове на Министерския съвет и ръководителите на дипломатически мисии у нас пътуваха от София до Черепиш с парен атракционен влак. Пътуването е част от кампания на министерството на транспорта за привличане на средства в железницата за възстановяване и ремонт на парния локомотивен състав.
Министър се похвали: Повече влакове се движат навреме
Министърът каза, че в резултат от предприетите мерки, от 77% изпълнение на графика на движение на влаковете в момента изпълнението е 92%.
Закъсненията на база едно денонощие са намалени само за три седмици от 2500 минути на 680 минути, изтъкна министърът. Това, по думите му, е постигнато с по-добри организационни мерки, без да се изразходва допълнителен финансов ресурс, като дори са спестени средства.
Директорът на "Холдинг БДЖ" Георги Друмев допълни, че са намалени закъсненията от начална и крайна гара. Средно влаковете, които се движат по график, са 550. От начална гара са закъснявали от декември до февруари 70-75 влака, а сега се движат със закъснение 25 влака. Същото е положението и в крайна гара като намаление на закъсненията, информира Друмев.
Служебният транспортен министър: БДЖ е пред фалит, трябва екшън план
Друга мярка за подобряване на пътническата жп услуга е оптимизацията на локомотивния състав чрез ремонти дейности. Такива вече се извършват интензивно, за да се възстановят липсите в графика. В момента липсват осем локомотива, когато поехме БДЖ бяха 17, каза Друмев. По думите му от началото на април всички необходими единици за графика ще са налице. Директорът на БДЖ каза, че има и локомотиви, взети от БДЖ "Товарни превози", които вече са ремонтирани и се ползват от "Пътнически превози".
Китайска фирма иска да инвестира в БДЖ (СНИМКИ)
По повод на вчерашното пътуване с атракционен влак министър Алексиев съобщи, че БДЖ иска да покаже потенциала на атракционните пътувания с железниците. В момента изработваме програма за атракционни пътувания. Приходите на БДЖ от тази дейност могат да бъдат около 4 млн. лв. на година, съобщи министърът.
Той каза, че се водят разговори с туроператори и до няколко месеца министерството ще е готово с конкретна програма. Идеята е БДЖ да осигурява пътувания с аткракционни влакове редовно, а не спорадично, както е сега. Нужна е реклама обаче и днешното присъствие на целия дипломатически корпус е един много сериозен плюс в популяризирането на пътуванията с такива влакове, допълни министър Алексиев.