Трябва да се направи нов закон за движение по пътищата и да се извадят изпитите на кандидат-шофьорите от ДАИ (Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация"), но не да се дадат на друга държавна агенция, известна с корупция. Това се посочва в писмо от Съюза на българските автомобилисти до депутатите от Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения.
Правят нов опит за прекратяване на нередностите при шофьорските изпити
Държавите, които го направиха, отдавна забравиха за този проблем. Корупция в частна фирма няма, има само в държавните, се посочва в писмото.
"Не слушайте служителите, които дават мило и драго само за да се запази сегашното положение. То не бяха камери, не бяха бели стаи... А дали работят? Сега ще се измисли нещо друго. Годините минават. "Остават на пътя" убитите и ранените. На чия съвест ще тежат те", питат от СБА.
Новите правила за шофьорските изпити, ще спрат ли порочните практики?
Трябва в ДАИ да останат само контролни функции и всяка друга дейност да отиде във фирми, които да изпитват, да дават лицензи за обемни дейности, а държавата чрез министерството на транспорта, МВР, МОН да контролира. От осъществяващите тези дейности трябва да се иска да не извършват учебна, превозваческа и друга работа, за да няма конфликт на интереси. От СБА припомнят, че предложенията им за промяна в администрацията са отпреди 15 години.
Автошколите на протест заради новите правила за изпит на кандидат-шофьорите
От СБА настояват още за нов Закон за движение по пътищата. "В него трябват много промени, с мисъл повече за пострадалите, отколкото за правата на нарушителите. Трябва задължително сваляне на номера на колата до изясняване на случая, трябва осигуряване на събирането на глобите. Трябва много повече контрол на пътя, за да работи тази система. Трябват поне 25 млн. лева на полицията, за да заработи централно системата им", се посочва още в отвореното писмо на СБА.
Трябва да спрем да говорим за подобряване на качеството на учебния процес, докато не се направи така, че в изпита да няма пробойни. Каква е ползата от увеличаване на часовете, когато инструкторът обещава, че ще ти уреди изпита. В САЩ и във Великобритания подобна практика няма, посочват от СБА.
Правят нов опит за прекратяване на нередностите при шофьорските изпити
Държавите, които го направиха, отдавна забравиха за този проблем. Корупция в частна фирма няма, има само в държавните, се посочва в писмото.
"Не слушайте служителите, които дават мило и драго само за да се запази сегашното положение. То не бяха камери, не бяха бели стаи... А дали работят? Сега ще се измисли нещо друго. Годините минават. "Остават на пътя" убитите и ранените. На чия съвест ще тежат те", питат от СБА.
Новите правила за шофьорските изпити, ще спрат ли порочните практики?
Трябва в ДАИ да останат само контролни функции и всяка друга дейност да отиде във фирми, които да изпитват, да дават лицензи за обемни дейности, а държавата чрез министерството на транспорта, МВР, МОН да контролира. От осъществяващите тези дейности трябва да се иска да не извършват учебна, превозваческа и друга работа, за да няма конфликт на интереси. От СБА припомнят, че предложенията им за промяна в администрацията са отпреди 15 години.
Автошколите на протест заради новите правила за изпит на кандидат-шофьорите
От СБА настояват още за нов Закон за движение по пътищата. "В него трябват много промени, с мисъл повече за пострадалите, отколкото за правата на нарушителите. Трябва задължително сваляне на номера на колата до изясняване на случая, трябва осигуряване на събирането на глобите. Трябва много повече контрол на пътя, за да работи тази система. Трябват поне 25 млн. лева на полицията, за да заработи централно системата им", се посочва още в отвореното писмо на СБА.
Трябва да спрем да говорим за подобряване на качеството на учебния процес, докато не се направи така, че в изпита да няма пробойни. Каква е ползата от увеличаване на часовете, когато инструкторът обещава, че ще ти уреди изпита. В САЩ и във Великобритания подобна практика няма, посочват от СБА.