/ БГНЕС
Кораби под български флаг почти няма и близо сто процента от външната ни търговия се извършва под чужд флаг, заяви за Дарик председателят на Българска морска камара капитан далечно плаване (к.п.д) Богдан Богданов. Причината е неатрактивното ни законодателство, изтъкна той и добави, че така държавата пропуска ползи в размер на няколкостотин милиона лева.

До 80 ще са моряците в екипажите на новите патрулни кораби на флота
 
Регистрацията на кораби под флага на една държава ѝ носи проходи, обясни капитан Богданов:
 
Корабите подлежат на периодични проверки - както годишни, така и за клас. Те се проверяват от инспекторите на администрацията на знамето. Това са приходи, които влизат в държавите. Отделно от това, ако за да регистрираш кораб под българско знаме, това означава, че 50 процента от собствеността трябва да е на български гражданин. Приходите от дейността на тази фирма влизат в държавата“.  

Изострено напрежение между България и Либия заради либийски танкер (ОБЗОР)
 
„Ние имахме над 100 кораба, плаващи под знамето на България. Огромен процент от външната търговия на България се извършваше с кораби, плаващи под българско знаме. Тези приходи влизаха в държавата. Сега обаче не е така - над 90 процента от търговията ни се извършва с кораби, плаващи под чуждо знаме. В държавата какви пари влизат? Никакви. Явно ние, като много богата държава, не се интересуваме от няколко стотин милиона, които биха влезли в държавата. За нас това явно не представлява интерес“, каза още капитан Богданов.
 
Сред държавите, които са най-атрактивни по отношение на регистрация на плавателни съдове са Панама, Гърция и Либерия, добави председателят на Българска морска камара.

Спешни разговори в МВнР заради либийски кораб