Като голяма трагедия определи министърът на отбраната Красимир Каракачанов катастрофата с военния хеликоптер Ми-17 в района на авиобаза Крумово в понеделник, при която загинаха двама военнослужещи, а един военен пострада. След полунощ във вторник министърът, ген. Петьо Мирчев - зам.-командир на ВВС, генерал Борислав Сертов - директор на Военна полиция, и бригаден генерал Димитър Иванов - командир на 24-та база, дадоха брифинг след близо двучасово съвещание в авиобазата. Там беше и ген. Андрей Боцев - началник на отбраната.
Военен хеликоптер падна край авиобаза Крумово, двама загинаха
Военно-транспортен хеликоптер Ми-17 с трима души екипаж падна при тренировъчен полет в района на авиобаза „Крумово“ край Пловдив около 20.30 часа в понеделник. Загинаха двамата опитни пилоти. Бордовият инженер пострада при инцидента. Министърът изрази своите съболезнования към семействата и близките на загиналите – 48-годишния капитан Пламен Пантелеев от Бяла, Русенско, и 45-годишния капитан Стоян Неделчев от Елхово. Третият член на екипажа – бордовият инженер Алексей Каменов, е пострадал. Той е успял да напусне сам хеликоптера и е вървял стотина метра. Мъжът е настанен за лечение в пловдивската университетска болница "Св. Георги" с фрактура на глезена и на ребрата. Обмисля се дали да не бъде транспортиран във Военна болница в София.
Какво е състоянието на пострадалия техник при катастрофата на вертолет Ми-17?
Полетът е бил тренировъчен, на височина между 30 и 50 метра. Това е бил четвъртият полет на хеликоптера за деня с различни екипажи. Пилотите са били опитни, като капитан Пантелеев имал над 600, а капитан Неделчев - над 500 летални часа.
Машината се е завъртяла на 180 градуса и после рязко е паднала, станало е толкова бързо, че пилотите не са успели да съобщят в базата, стана ясно на брифинга.
"Рано е да се говори още за причината за катастрофата", каза министър Каракачанов, като допълни, че при тези условия най-вероятно става дума за техническа неизправност. Машината е 30-годишна, през 2016 година е минала основен ремонт, а до следващия са оставали 200 летателни часа. С излизането на падналия хеликоптер от строя авиобазата вече няма нито един действащ Ми-17, при положение че общият им брой е пет.
Борисов разговаря с Каракачанов след падането на вертолета Ми-17 край авиобаза Крумово
"30 дни е срокът, в който експертна комисия трябва да се произнесе за причината на катастрофата", каза ген. Борислав Сертов. "Работи се по няколко версии. Машината е прекалено сложна, за да може да се каже категорично какво е причинило падането толкова скоро след инцидента", обясни той.
Фаталният полет на хеликоптера с борден номер 417 е бил четвърти за деня, предстояли са още два. Никой от предишните екипажи, летели с него същия ден, не е съобщил за технически проблем, каза бригаден генерал Димитър Иванов. Упражнението е било рутинно, а височината, на която се изпълнява - от ниските.
"Тази трагедия за пореден път доказва, че модернизирането на българската армия е спешно наложително", каза министър Каракачанов. "Много политици се упражняват на тази тема и дрънкат глупости", добави той.
По правилник до изясняване на причините за катастрофата полетите в авиобаза Крумово ще бъдат спрени.
Военен хеликоптер падна край авиобаза Крумово, двама загинаха
Военно-транспортен хеликоптер Ми-17 с трима души екипаж падна при тренировъчен полет в района на авиобаза „Крумово“ край Пловдив около 20.30 часа в понеделник. Загинаха двамата опитни пилоти. Бордовият инженер пострада при инцидента. Министърът изрази своите съболезнования към семействата и близките на загиналите – 48-годишния капитан Пламен Пантелеев от Бяла, Русенско, и 45-годишния капитан Стоян Неделчев от Елхово. Третият член на екипажа – бордовият инженер Алексей Каменов, е пострадал. Той е успял да напусне сам хеликоптера и е вървял стотина метра. Мъжът е настанен за лечение в пловдивската университетска болница "Св. Георги" с фрактура на глезена и на ребрата. Обмисля се дали да не бъде транспортиран във Военна болница в София.
Какво е състоянието на пострадалия техник при катастрофата на вертолет Ми-17?
Полетът е бил тренировъчен, на височина между 30 и 50 метра. Това е бил четвъртият полет на хеликоптера за деня с различни екипажи. Пилотите са били опитни, като капитан Пантелеев имал над 600, а капитан Неделчев - над 500 летални часа.
Машината се е завъртяла на 180 градуса и после рязко е паднала, станало е толкова бързо, че пилотите не са успели да съобщят в базата, стана ясно на брифинга.
"Рано е да се говори още за причината за катастрофата", каза министър Каракачанов, като допълни, че при тези условия най-вероятно става дума за техническа неизправност. Машината е 30-годишна, през 2016 година е минала основен ремонт, а до следващия са оставали 200 летателни часа. С излизането на падналия хеликоптер от строя авиобазата вече няма нито един действащ Ми-17, при положение че общият им брой е пет.
Борисов разговаря с Каракачанов след падането на вертолета Ми-17 край авиобаза Крумово
"30 дни е срокът, в който експертна комисия трябва да се произнесе за причината на катастрофата", каза ген. Борислав Сертов. "Работи се по няколко версии. Машината е прекалено сложна, за да може да се каже категорично какво е причинило падането толкова скоро след инцидента", обясни той.
Фаталният полет на хеликоптера с борден номер 417 е бил четвърти за деня, предстояли са още два. Никой от предишните екипажи, летели с него същия ден, не е съобщил за технически проблем, каза бригаден генерал Димитър Иванов. Упражнението е било рутинно, а височината, на която се изпълнява - от ниските.
"Тази трагедия за пореден път доказва, че модернизирането на българската армия е спешно наложително", каза министър Каракачанов. "Много политици се упражняват на тази тема и дрънкат глупости", добави той.
По правилник до изясняване на причините за катастрофата полетите в авиобаза Крумово ще бъдат спрени.