Мая Манолова
Мая Манолова / БГНЕС, архив
Омбудсманът Мая Манолова съветва всички абонати, които са засегнати от аварията на "Топлофикация София", да потърсят своето обезщетение не по късно от 1 март. Този срок не е случаен. Данните от абонатните станции в повечето случаи се пазят в рамките на 30 дни.

"Топлофикация София" ще обезщети хората от източните квартали за дните на аварията
 
След изтичането на този срок може да се види месечният отчет за постъпилата топлинна енергия, но не и разпределението по дни. А без тези данни няма да може да се изчисли сумата, която абонатите трябва да получат като обезщетение.

Възстановено е топлоподаването в столичните квартали
 
"Топлофикация дължи неустойка в размер на стойността на недоставената топлоенергия за времето на аварията в случая, в който това време е повече от 48 часа. Затова посъветвах гражданите, които са решили да си търсят правата, да подадат жалби с искане на неустойка до 1 март, като настояват за проверка на топломерите в абонатните станции. Датата 1 март не е избрана случайно, нито е свързана с мартеничките, както лирично се изрази изпълнителният директор на Топлофикация, защото данните за подадената топлоенергия ден по ден и час по час се съхраняват 30 дни. Така че който е решил да търси неустойка от Топлофикация, трябва да го направи до 1 март, защото след това вместо да му върже мартеничка, Топлофикация може да му върже тенекия", каза Манолова.