Вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова проведе работна среща с най-големите туристически сдружения в Турция, съобщиха от пресцентъра на Министерство на туризма.
Николова: Кризата помогна да преосмислим представите си за туризма
По време на разговорите тя представи възможностите на страната ни за целогодишен туризъм. „България има великолепни условия за туризъм. Нашата целенасочена рекламна кампания повиши интереса на турските гости към зимните ни курорти и към посещенията в най-големите ни градове София, Пловдив, Варна и Бургас“, заяви българският министър.
Сред приоритетите, които тя изтъкна, са и специализираните форми за туристически услуги, предлагани у нас - здравният туризъм и СПА пакетите, които заедно с останалите перспективни ниши имат много добра база за развитие.
Тя подчерта, че страната ни е с печат за безопасност и хигиена (Safety and hygiene travel stamp), издаден от Световния съвет за пътувания и туризъм (WTTC), и се стреми максимално да облекчи условията за посещения, инвестиции и бизнес в сектора при спазване на строг хигиенно-санитарен контрол.
Вицепремиерът посочи, че от вчера в България са в сила единни правила за българските СПА и ски курорти, които гарантират сигурно и здравословно пребиваване, информира още вицепремиерът.
В дискусията с представители на водещите турски сдружения в сeктора участие взеха лидерите на Съвета за външноикономически връзки на Турция DEIK, Турската асоциация на инвеститорите в туризма TTYD, Асоциацията на турските пътни агенции TURSAB, Хотелската асоциация на Турция TUROB, Федерацията на турските хотелиери TÜROFED, заместник-министърът на културата и туризма на Турция Надир Алпаслан.
Министър Николова изрази задоволството си от традиционно добрите двустранни отношения и от възможността да се обменят идеи, добри практики и натрупан опит в туризма, който е икономически отрасъл с приоритетно значение и за България, и за Турция.
„Искам да благодаря за усилията, които полагате в тези трудни времена, за да съхраните и развиете активността на туристическата индустрия, която е най-засегната от глобалната пандемия..
Николова и хърватският министър на туризма и спорта подписаха Меморандум за сътрудничество
Вашето рекламно присъствие, условията, които създавате във Вашите прекрасни хотели, инвестициите и подкрепата за туризма от турските банки, застрахователни дружества и строителни компании са добре познати в България“, подчерта вицепремиерът.
Тя акцентира, че българските туристи са сред трите най-важни пазара за Турция с над милион и половина посещения на година. Същевременно през 2019 г. отчетохме рекордните близо 650 000 пътувания с цел почивка на турски граждани у нас.
В рекламната стратегия на Министерството на туризма, адаптирана към предизвикателствата на глобалната пандемия, Турция е приоритетен пазар. Ведомството традиционно участва на най-голямото специализирано изложение в съседната страна - EMITT в Истанбул, и на неговото 24-то издание през февруари 2020 г. бе отличено за най-добър щанд. Хиляди турски граждани избират България като туристическа дестинация.
През 2019 г. общият брой на посещенията им с тази цел е 648 740, което е ръст от близо 4% спрямо 2018 г. Също през 2019 г. Турция бе топ туристическа дестинация за българските граждани с над 1,6 млн. визити (увеличение със 7% спрямо 2018 г.).
Бизнес туризмът е сред водещите цели за турските туристи, пребиваващи у нас. През 2019 г. този вид посещения са били над 183 хил., или 28% от всички, а от началото на 2020 г. са около 104 хил. - близо половината от всички туристически визити от Турция.
България със световно признание за мерките срещу Covid-19 в туризма
Българските зимни курорти също имат добра популярност в Турция. През зимния сезон на 2020 г. над 15 хил. туристи от южната съседка са отседнали в Банско, Боровец и Пампорово. Въпреки затворените граници на останалите страни от ЕС България проявява добра воля да осигури безпрепятствен транзит за турските граждани през своята територия.
Заместник-министърът на културата и туризма на Турция Надир Алпаслан увери гостите, че институцията работи активно с бизнеса, за да насърчи двустранния туристообмен.
Турското министерство заедно с други ведомства е разработило сертификационна програма за услугите по настаняване, изхранване, транспорт и пр., в която с цел безопасен туризъм са разписани основни правила за хигиена и социална дистанция при максимално ниво на сигурност. Зам.-министърът изрази готовност тази информация да бъде предоставена на българските партньори.
Институцията следи и иновациите в сектора и съвместно с Агенцията за насърчаване и развитие на туризма ги прилага на практика. Възможно е да си сътрудничим в тази посока за съвместни проекти.
Няма причина България да не бъде включена в някои от над 100-те нови проучвания за туристически маршрути, прогнозира г-н Алпаслан. Г-жа Оя Нарин, председател на управителния съвет на Турската асоциацията на инвеститорите в туризма TTYD, отбеляза на практика неограничените възможности на турските инвеститори в туризма.
Вярвам, че с края на пандемията и с увеличаване на възможностите за пътуване отношенията между двете страни ще се задълбочат. Интересни за турските инвеститори в туризма са сектори като СПА и голф. Тя изрази увереност, че през пролетта ще има готовност за провеждане на разговори за конкретни инвестиционни проекти.
Свои становища за разширяване на двустранното партньорство изказаха също Фируз Баалъкая, президент на Асоциацията на турските пътни агенции TURSAB, и г-жа Мюберра Ересин, президент на Хотелската асоциация на Турция TÜROB.
Отбелязано бе, че през 2018 г. турската страна е обсъждала сътрудничеството в областта на здравния туризъм и възможностите за съвместна промоция на трети пазари. България разполага с прекрасни дадености за развитие на СПА туризма, който може да бъде промотиран. Съществува потенциал и за партньорство в обмена на ученици и студенти по специалности, свързани с хотелския бизнес.
Според Ялчън Айдън, представител на Федерацията на турските хотелиери TÜROFED, добрата пътна инфраструктура в Турция позволява да се разширяват възможностите на българските граждани за повече пътувания с автомобили. Освен в Одринска област се отбелязва повишен интерес за посещения и в други региони като Истанбул, Кападокия, Анталия и Измир.
Мустафа Земи Саръбекир, председател на Турско-българския бизнес съвет към Съвета за външноикономически връзки на Турция DEIK, коментира, че се работи за развитие на търговската дипломация.
Разширена статистика ще следи за туристическите потоци у нас
Двете страни имат обща сухопътна граница и подобряването на транспортната и техническата инфраструктура спомага за разширяване на бизнес връзките към вътрешността на страната и съкращаване на времето за пътуване. Г-н Саръбекир предложи съвместно с партньорите им от БТПП да се проведе съвместен онлайн семинар, за да се включат и представители на туристическия сектор.
Зам.-министър Алпаслан обобщи изразената от всички присъстващи решителност за развитие на двустранните отношения в бъдеще и надграждане над постигнатите добри резултати.
В заключение министър Николова благодари на турските домакини и информира за готовността на българската страна за провеждане на двустранен семинар (уебинар) в условията на коронавирус.
Тя очерта като особено перспективно сътрудничеството в областта на СПА индустрията. България постигна споразумение със Сдружението на германските здравни каси за реимбурсиране възстановяването на здравноосигурени германски граждани, ползващи услуги в български СПА и уелнес центрове, което е висока оценка за нивото на балнео индустрията в България.
Николова към БТС: Целта е България да стане конкурентна дестинация за 4 сезона
"Предлагам, и това ще обсъдя и със своя колега на утрешната ни среща, балканските страни да останем отворени помежду си. Да не се затваряме и въвеждаме карантина", каза още вицепремиерът Николова.
Ще се радвам да посрещнем нашите турски приятели в българските зимни курорти, които, уверявам Ви, отговарят на всички изисквания на противоепидемичните мерки, въведени от българските власти, допълни тя.
Министърът отправи покана към участниците във форума да посетят България с работна делегация на най-високо ниво, което ще даде нови възможности за съвместни инициативи.
Николова: Кризата помогна да преосмислим представите си за туризма
По време на разговорите тя представи възможностите на страната ни за целогодишен туризъм. „България има великолепни условия за туризъм. Нашата целенасочена рекламна кампания повиши интереса на турските гости към зимните ни курорти и към посещенията в най-големите ни градове София, Пловдив, Варна и Бургас“, заяви българският министър.
Сред приоритетите, които тя изтъкна, са и специализираните форми за туристически услуги, предлагани у нас - здравният туризъм и СПА пакетите, които заедно с останалите перспективни ниши имат много добра база за развитие.
Тя подчерта, че страната ни е с печат за безопасност и хигиена (Safety and hygiene travel stamp), издаден от Световния съвет за пътувания и туризъм (WTTC), и се стреми максимално да облекчи условията за посещения, инвестиции и бизнес в сектора при спазване на строг хигиенно-санитарен контрол.
Вицепремиерът посочи, че от вчера в България са в сила единни правила за българските СПА и ски курорти, които гарантират сигурно и здравословно пребиваване, информира още вицепремиерът.
В дискусията с представители на водещите турски сдружения в сeктора участие взеха лидерите на Съвета за външноикономически връзки на Турция DEIK, Турската асоциация на инвеститорите в туризма TTYD, Асоциацията на турските пътни агенции TURSAB, Хотелската асоциация на Турция TUROB, Федерацията на турските хотелиери TÜROFED, заместник-министърът на културата и туризма на Турция Надир Алпаслан.
Министър Николова изрази задоволството си от традиционно добрите двустранни отношения и от възможността да се обменят идеи, добри практики и натрупан опит в туризма, който е икономически отрасъл с приоритетно значение и за България, и за Турция.
„Искам да благодаря за усилията, които полагате в тези трудни времена, за да съхраните и развиете активността на туристическата индустрия, която е най-засегната от глобалната пандемия..
Николова и хърватският министър на туризма и спорта подписаха Меморандум за сътрудничество
Вашето рекламно присъствие, условията, които създавате във Вашите прекрасни хотели, инвестициите и подкрепата за туризма от турските банки, застрахователни дружества и строителни компании са добре познати в България“, подчерта вицепремиерът.
Тя акцентира, че българските туристи са сред трите най-важни пазара за Турция с над милион и половина посещения на година. Същевременно през 2019 г. отчетохме рекордните близо 650 000 пътувания с цел почивка на турски граждани у нас.
В рекламната стратегия на Министерството на туризма, адаптирана към предизвикателствата на глобалната пандемия, Турция е приоритетен пазар. Ведомството традиционно участва на най-голямото специализирано изложение в съседната страна - EMITT в Истанбул, и на неговото 24-то издание през февруари 2020 г. бе отличено за най-добър щанд. Хиляди турски граждани избират България като туристическа дестинация.
През 2019 г. общият брой на посещенията им с тази цел е 648 740, което е ръст от близо 4% спрямо 2018 г. Също през 2019 г. Турция бе топ туристическа дестинация за българските граждани с над 1,6 млн. визити (увеличение със 7% спрямо 2018 г.).
Бизнес туризмът е сред водещите цели за турските туристи, пребиваващи у нас. През 2019 г. този вид посещения са били над 183 хил., или 28% от всички, а от началото на 2020 г. са около 104 хил. - близо половината от всички туристически визити от Турция.
България със световно признание за мерките срещу Covid-19 в туризма
Българските зимни курорти също имат добра популярност в Турция. През зимния сезон на 2020 г. над 15 хил. туристи от южната съседка са отседнали в Банско, Боровец и Пампорово. Въпреки затворените граници на останалите страни от ЕС България проявява добра воля да осигури безпрепятствен транзит за турските граждани през своята територия.
Заместник-министърът на културата и туризма на Турция Надир Алпаслан увери гостите, че институцията работи активно с бизнеса, за да насърчи двустранния туристообмен.
Турското министерство заедно с други ведомства е разработило сертификационна програма за услугите по настаняване, изхранване, транспорт и пр., в която с цел безопасен туризъм са разписани основни правила за хигиена и социална дистанция при максимално ниво на сигурност. Зам.-министърът изрази готовност тази информация да бъде предоставена на българските партньори.
Институцията следи и иновациите в сектора и съвместно с Агенцията за насърчаване и развитие на туризма ги прилага на практика. Възможно е да си сътрудничим в тази посока за съвместни проекти.
Няма причина България да не бъде включена в някои от над 100-те нови проучвания за туристически маршрути, прогнозира г-н Алпаслан. Г-жа Оя Нарин, председател на управителния съвет на Турската асоциацията на инвеститорите в туризма TTYD, отбеляза на практика неограничените възможности на турските инвеститори в туризма.
Вярвам, че с края на пандемията и с увеличаване на възможностите за пътуване отношенията между двете страни ще се задълбочат. Интересни за турските инвеститори в туризма са сектори като СПА и голф. Тя изрази увереност, че през пролетта ще има готовност за провеждане на разговори за конкретни инвестиционни проекти.
Свои становища за разширяване на двустранното партньорство изказаха също Фируз Баалъкая, президент на Асоциацията на турските пътни агенции TURSAB, и г-жа Мюберра Ересин, президент на Хотелската асоциация на Турция TÜROB.
Отбелязано бе, че през 2018 г. турската страна е обсъждала сътрудничеството в областта на здравния туризъм и възможностите за съвместна промоция на трети пазари. България разполага с прекрасни дадености за развитие на СПА туризма, който може да бъде промотиран. Съществува потенциал и за партньорство в обмена на ученици и студенти по специалности, свързани с хотелския бизнес.
Според Ялчън Айдън, представител на Федерацията на турските хотелиери TÜROFED, добрата пътна инфраструктура в Турция позволява да се разширяват възможностите на българските граждани за повече пътувания с автомобили. Освен в Одринска област се отбелязва повишен интерес за посещения и в други региони като Истанбул, Кападокия, Анталия и Измир.
Мустафа Земи Саръбекир, председател на Турско-българския бизнес съвет към Съвета за външноикономически връзки на Турция DEIK, коментира, че се работи за развитие на търговската дипломация.
Разширена статистика ще следи за туристическите потоци у нас
Двете страни имат обща сухопътна граница и подобряването на транспортната и техническата инфраструктура спомага за разширяване на бизнес връзките към вътрешността на страната и съкращаване на времето за пътуване. Г-н Саръбекир предложи съвместно с партньорите им от БТПП да се проведе съвместен онлайн семинар, за да се включат и представители на туристическия сектор.
Зам.-министър Алпаслан обобщи изразената от всички присъстващи решителност за развитие на двустранните отношения в бъдеще и надграждане над постигнатите добри резултати.
В заключение министър Николова благодари на турските домакини и информира за готовността на българската страна за провеждане на двустранен семинар (уебинар) в условията на коронавирус.
Тя очерта като особено перспективно сътрудничеството в областта на СПА индустрията. България постигна споразумение със Сдружението на германските здравни каси за реимбурсиране възстановяването на здравноосигурени германски граждани, ползващи услуги в български СПА и уелнес центрове, което е висока оценка за нивото на балнео индустрията в България.
Николова към БТС: Целта е България да стане конкурентна дестинация за 4 сезона
"Предлагам, и това ще обсъдя и със своя колега на утрешната ни среща, балканските страни да останем отворени помежду си. Да не се затваряме и въвеждаме карантина", каза още вицепремиерът Николова.
Ще се радвам да посрещнем нашите турски приятели в българските зимни курорти, които, уверявам Ви, отговарят на всички изисквания на противоепидемичните мерки, въведени от българските власти, допълни тя.
Министърът отправи покана към участниците във форума да посетят България с работна делегация на най-високо ниво, което ще даде нови възможности за съвместни инициативи.