/ БГНЕС
Наемане на подвижен състав е необходимо, за да се изпълнява графика на влаковете, заяви пред журналисти новият изпълнителен директор на Холдинг БДЖ Никола Василев.
 
В момента дружеството е в контакт с компании, които предоставят такава услуга, като целта е да се стартират обществени поръчки до 5-6 месеца.
 
Около 20 локомотива и 50 вагона не достигат и ще се търси лизингово решение.
 
Финансовото състояние на БДЖ е стабилно. В момента акцентът е да се предоставя по-качествена услуга за пътниците, посочи Никола Василев.
 
Разходът ще е до 2 милиона лева, което е под 1 процент от разходите, уточни председателят на Съвета на директорите Григори Григоров. В същото време ще се ремонтира наличния подвижен състав, а всички обществени поръчки ще се преразгледат.
 
1300 минути са закъснявали средно дневно миналата година 560-те влака, които се движат. Изпълнението на графика е било между 80 и 90 процента. 717 влака са били отменени.
Сред приоритетните цели в спешен порядък от ръководството са си поставили подобряване на вътрешната организация между отделните звена в железницата.
 
Ръководството отчита, че причината за липсата на диалог в управлението е „заради личностни пререкания на предишното ръководство“.
 
Дългосрочните цели са с хоризонт до 2024 година. За нови влакове ще се мисли след пет години.