Европейската комисия публикува днес докладите на Google, Facebook, Microsoft, TikTok и Twitter относно мерките, предприети през ноември и декември 2021 г. срещу дезинформацията във връзка с коронавируса, като страни, подписали Кодекса за поведение във връзка с дезинформацията, съобщи пресслужбата на представителството на ЕК в България.

Детските ваксини срещу COVID-19: Какво да правим и да не правим

Вера Йоурова, заместник-председател, отговарящ за ценностите и прозрачността, заяви: "Усилията на подписалите страни в подкрепа на кампаниите за ваксиниране в ЕС са от решаващо значение, тъй като разпространението на Омикрон поставя значителни предизвикателства. Все още обаче има възможност за подобрение. Следващите доклади ще дойдат през март, до този момент подписалите трябва да са представили новия засилен кодекс, който очаквам да се справя със съществуващите слабости, включително чрез стриктно третиране на всички езици."

Тиери Бретон, комисар по въпросите на вътрешния пазар, добави: "Благодаря на платформите, че показаха ангажираност в това редовно наблюдение за борба срещу дезинформацията относно COVID. Тъй като сега се насочваме към финалните етапи на приемането на Закона за цифровите услуги, имам големи очаквания към тях да засилят работата си и бързо да приемат силен Кодекс, който да бъде в съответствие с нашия нов европейски цифров наръчник."

Лъч надежда: Ще сложи ли Омикрон край на пандемията

TikTok съобщава че видеоклиповете с етикет за ваксина, приложен на каналите му в Европа, са се утроили от 90 000 през октомври до 266 000 през декември.

Google актуализира информационните панели за търсене относно ваксинацията срещу COVID-19, достъпна във всички 27 държави, и започва да включва информация, свързана с педиатричните ваксини.

Facebook премахна мрежа за дезинформация и тормоз, насочена към медицински специалисти, журналисти и длъжностни лица на изборни длъжности, управлявана от антиваксърско конспиративно движение.

Microsoft е разрешил някои реклами на ваксини от публичните власти съгласно актуализираните си политики, които са генерирали около 733 000 импресии в ЕС между ноември и декември.

Twitter съобщава за актуализации на дизайна на етикети за подвеждащи туитове, свързани с COVID и ваксините, за да се улесни забелязването им. За повече подробности вижте докладите тук.

Обсъжданията на подсиления Кодекс за поведение във връзка с дезинформацията продължават. Новият Кодекс, след публикуваните през юни насоки, трябва да бъде представен до края на март.
БТА