Парламентарна комисия по бюджет и финанси отхвърли ветото на президента Румен Радев върху промените в Закона за корпоративното подоходно облагане, с които се наложиха промени в други закони. „За“ повторното приемане на промените в закона гласуваха 12 депутати, 9 бяха „против“, съобщава Фокус. Последните промени в закона бяха приети от депутатите на 7 ноември, а държавният глава ги върна за ново обсъждане на 13 ноември.
С до 30% по-висок данък върху старите автомобили от догодина
Президентът изразява несъгласие с разпоредби, които водят до увеличаване на данъка за старите коли. Управляващите изтъкват, че увеличението на данъка за старите автомобили ще е средно с 6-10 лева на година. Според държавния глава уредбата на данъка няма да стимулира замяната на по-старите автомобили с по-нови, нито ще доведе до постигане на търсения екологичен ефект.
Горанов: Между 6 и 10 лева ще е увеличението на данъка на старите коли
"Състоянието на превозните средства в една държава е проекция на стандарта на живот и показател за съществуващите социални разслоения в нея. Приетите правила ще стоварят данъчната тежест върху гражданите с ниски и средни доходи, както и върху малкия и средния бизнес. Не се отчита нито колко често се ползват превозните средства, нито наличието на катализатори, нито вида на горивото. Няма и гаранции, че събраните средства от този данък ще се разходват за екологични цели", мотивира се президентът.
Президентът наложи вето на законови промени
Държавният глава възразява и за отлагането на реформата за таксата върху битовите отпадъци, направено без никакви мотиви, въвеждането на по-високи данъчни ставки за имоти в населени места от Списъка на курортите в България в зависимост от използването на имота, промени в Закона за митниците.
С до 30% по-висок данък върху старите автомобили от догодина
Президентът изразява несъгласие с разпоредби, които водят до увеличаване на данъка за старите коли. Управляващите изтъкват, че увеличението на данъка за старите автомобили ще е средно с 6-10 лева на година. Според държавния глава уредбата на данъка няма да стимулира замяната на по-старите автомобили с по-нови, нито ще доведе до постигане на търсения екологичен ефект.
Горанов: Между 6 и 10 лева ще е увеличението на данъка на старите коли
"Състоянието на превозните средства в една държава е проекция на стандарта на живот и показател за съществуващите социални разслоения в нея. Приетите правила ще стоварят данъчната тежест върху гражданите с ниски и средни доходи, както и върху малкия и средния бизнес. Не се отчита нито колко често се ползват превозните средства, нито наличието на катализатори, нито вида на горивото. Няма и гаранции, че събраните средства от този данък ще се разходват за екологични цели", мотивира се президентът.
Президентът наложи вето на законови промени
Държавният глава възразява и за отлагането на реформата за таксата върху битовите отпадъци, направено без никакви мотиви, въвеждането на по-високи данъчни ставки за имоти в населени места от Списъка на курортите в България в зависимост от използването на имота, промени в Закона за митниците.