БДЖ организира атракционни пътувания по повод 130 години от създаването си. В събота ретро влак пътува от София до Плевен и обратно. Той е теглен от парен локомотив, а в състава му са включени личният вагон-салон на царица Йоанна от „Корона експрес” и вагон-ресторантът от „Витоша експрес”.
Влакът е съставен от пет вагона за настаняване на пътниците. Всички пътуващи имат възможност да разгледат специално прикачените вагони. Вагонът на царица Йоанна е наскоро ремонтиран и се завръща на релси след повече от 10-годишно прекъсване.
Март 2017: Ретро локомотивът Баба Меца отново тръгва на път (СНИМКИ)
Парният локомотив № 05.01 е произведен през 1941 г. в Германия. Той е използван в БДЖ за обслужване на бързи и пътнически влакове до 1970 г. От 1979 г. е запазен като единствен оцелял локомотив от серия 05.
В началото на 2010 г. е започнало неговото възстановяване за движение със собствена сила (под пара).
Вагон-салонът от композицията „Корона експрес” е произведен през 1938 г. в Германия и е личен вагон за пътуванията на царица Йоанна. Този вагон разполага със служебна кабина с едно легло, четири кабини с по две легла, две кабини с две спални с по едно легло и общ санитарен възел, салон с 11 места (за срещи, съвещания, хранене) и склад. Вагонът е със запазено автентично луксозно обзавеждане от годините преди Втората световна война, като специалните ламперии и дамаски също са автентични.
2015: Атрактивно пътуване до Банкя: Пуснаха по релсите „Баба Меца” (СНИМКИ/ВИДЕО)
Вагон-ресторантът пък е произведен през 1975 г. в Германия. Използван е за пътувания на бившия държавен глава Тодор Живков. Вагон-ресторантът представлява салон с 36 места с 12 маси – шест големи и шест малки. Салонът може да се разделя на два салона по 18 места (всеки с по 3 големи и 3 малки маси). Вагонът разполага с усилвател за магнетофон и радио, два телевизора и място за киномашина и екран. Има и офис, едно служебно купе с 2 легла едно над друго.
Цените на билетите за атракционния влак са 18.00 лв. от София до Мездра или от Мездра до Плевен, от Плевен до Мездра или от Мездра до София, 27.00 лв. от София до Плевен или от Плевен до София и 45.00 лв. за билети отиване и връщане по маршрута София-Плевен-София. Билетите са с включени запазени места. За деца до 7-годишна възраст пък пътуването е безплатно.
В неделя, 7 октомври атракционният влак ще пътува по маршрут София-Септември-Пловдив-Карлово-София.
Влакът е съставен от пет вагона за настаняване на пътниците. Всички пътуващи имат възможност да разгледат специално прикачените вагони. Вагонът на царица Йоанна е наскоро ремонтиран и се завръща на релси след повече от 10-годишно прекъсване.
Андрей Деновски
Парният локомотив № 05.01 е произведен през 1941 г. в Германия. Той е използван в БДЖ за обслужване на бързи и пътнически влакове до 1970 г. От 1979 г. е запазен като единствен оцелял локомотив от серия 05.
Андрей Деновски
Андрей Деновски
Андрей Деновски
Вагон-ресторантът пък е произведен през 1975 г. в Германия. Използван е за пътувания на бившия държавен глава Тодор Живков. Вагон-ресторантът представлява салон с 36 места с 12 маси – шест големи и шест малки. Салонът може да се разделя на два салона по 18 места (всеки с по 3 големи и 3 малки маси). Вагонът разполага с усилвател за магнетофон и радио, два телевизора и място за киномашина и екран. Има и офис, едно служебно купе с 2 легла едно над друго.
Андрей Деновски
В неделя, 7 октомври атракционният влак ще пътува по маршрут София-Септември-Пловдив-Карлово-София.