55 км са най-опасните пътища в България от близо 20 000 километра пътна мрежа в страната. Тези 55 км обаче всяка година взимат десетки жертви и стотици ранени. Такива са заключенията от анализа на Агенция "Пътна инфраструктура", цитиран от БНТ.
Лошата инфраструктура наистина убива. От КАТ традиционно посочват превишената скорост, неправилното изпреварване и навлизане в насрещното платно като основни причини за най-тежките катастрофи. Но някъде в дъното на класацията опасните участъци също осакатяват и взимат жертви.
Девет катастрофи са станали през изминалата година на магистрала "Тракия" на изхода на София, където пътното платно от трилентово става двулентово и то на завой. Един човек е загубил живота си.
Властта със спешни мерки срещу войната по пътищата
Справката с анализа на пътната агенция ясно показва, че на едни и същи участъци от порядъка на от 100 метра до половин километър, всяка година стават по 10-15-20 катастрофи. Само за миналата година на тези 55 опасни км в цялата страна са станали 1189 катастрофи, загинали са 31 души и са ранени 301.
"И ние знаем, че следващата година, ако не се вземат мерки, ще има отново 30 души загинали и 300 ранени и 1200 катастрофи", казва Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.
Ексшефът на АПИ: Парите за пътища не стигат
От своя страна началникът на "Пътна полиция" комисар Бойко Рановски посочва: "С колегите от Агенция Пътна инфраструктура предприехме мерки на някои участъци от пътната инфраструктура да се направят допълнителни предпазни заграждения, да се разделят потоците. Такъв е примерът при Казичене на Околовръстен път на София, където на 6-лентов път нямаше разделителна мантинела. В момента вече има, пътят е рехабилитиран, има камера за контрол на скоростта".
Кои са най-опасните пътища в България
Друг добър пример за взимане на мерки е пътят от София към Божурище. Там на 4-лентовото платно вече е сложена необходимата мантинела. Очаква се десетките инциденти да спаднат. Но сякаш, за да потвърдят правилото има и скоро изградени участъци, на които също стават не малко катастрофи. Такъв е примерът с голямото кръгово движение на 32-рия километър от магистрала "Струма". То е сравнително ново, но през годината на него са предизвикани 14 произшествия. Успешно обаче го конкурира далеч по-малкото кръгово във Враца с 13 катастрофи. А на магистрала "Хемус", въпреки че е маркиран като много рисков, завой продължава да взима жертви.
Само за денонощие: 11 жертви на катастрофи в Ловешко
Трима са починали през изминалата година на този опасен участък от магистрала "Хемус". Само на 500 метра от платното, което е на 8 км от София, са станали 10 катастрофи.
Област Стара Загора оглавява трагичната класация за миналата година със 150 катастрофи с 5 жертви и 57 ранени. Следва област Велико Търново - със 128 катастрофи с 36 ранени. В област Русе са загинали 4-ма и са ранени 35 при 123 пътни произшествия. В област Ловеч и Монтана при близък брой катастрофи са загубили живота си 8 души и са ранени 77. Причините са различни - обратни виражи, вода, която не се отвежда добре от пътя, опасни пешеходни пътеки на скоростни отсечки.
Лошата инфраструктура наистина убива. От КАТ традиционно посочват превишената скорост, неправилното изпреварване и навлизане в насрещното платно като основни причини за най-тежките катастрофи. Но някъде в дъното на класацията опасните участъци също осакатяват и взимат жертви.
Девет катастрофи са станали през изминалата година на магистрала "Тракия" на изхода на София, където пътното платно от трилентово става двулентово и то на завой. Един човек е загубил живота си.
Властта със спешни мерки срещу войната по пътищата
Справката с анализа на пътната агенция ясно показва, че на едни и същи участъци от порядъка на от 100 метра до половин километър, всяка година стават по 10-15-20 катастрофи. Само за миналата година на тези 55 опасни км в цялата страна са станали 1189 катастрофи, загинали са 31 души и са ранени 301.
"И ние знаем, че следващата година, ако не се вземат мерки, ще има отново 30 души загинали и 300 ранени и 1200 катастрофи", казва Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.
Ексшефът на АПИ: Парите за пътища не стигат
От своя страна началникът на "Пътна полиция" комисар Бойко Рановски посочва: "С колегите от Агенция Пътна инфраструктура предприехме мерки на някои участъци от пътната инфраструктура да се направят допълнителни предпазни заграждения, да се разделят потоците. Такъв е примерът при Казичене на Околовръстен път на София, където на 6-лентов път нямаше разделителна мантинела. В момента вече има, пътят е рехабилитиран, има камера за контрол на скоростта".
Кои са най-опасните пътища в България
Друг добър пример за взимане на мерки е пътят от София към Божурище. Там на 4-лентовото платно вече е сложена необходимата мантинела. Очаква се десетките инциденти да спаднат. Но сякаш, за да потвърдят правилото има и скоро изградени участъци, на които също стават не малко катастрофи. Такъв е примерът с голямото кръгово движение на 32-рия километър от магистрала "Струма". То е сравнително ново, но през годината на него са предизвикани 14 произшествия. Успешно обаче го конкурира далеч по-малкото кръгово във Враца с 13 катастрофи. А на магистрала "Хемус", въпреки че е маркиран като много рисков, завой продължава да взима жертви.
Само за денонощие: 11 жертви на катастрофи в Ловешко
Трима са починали през изминалата година на този опасен участък от магистрала "Хемус". Само на 500 метра от платното, което е на 8 км от София, са станали 10 катастрофи.
Област Стара Загора оглавява трагичната класация за миналата година със 150 катастрофи с 5 жертви и 57 ранени. Следва област Велико Търново - със 128 катастрофи с 36 ранени. В област Русе са загинали 4-ма и са ранени 35 при 123 пътни произшествия. В област Ловеч и Монтана при близък брой катастрофи са загубили живота си 8 души и са ранени 77. Причините са различни - обратни виражи, вода, която не се отвежда добре от пътя, опасни пешеходни пътеки на скоростни отсечки.