99065
Ще се отрази ли поскъпването на природния газ на млечните продукти?
Не се очаква поскъпване на млечните продукти след повишението на цената на природния газ. Това прогнозира пред Дарик председателят на Асоциацията на млекопреработвателите Димитър Зоров.
От сектора припомнят, че няма как килограм кашкавал да се продава на цени от 12-13 лв/кг, ако се прави само от прясно мляко. Всички останали добавки като сухо мляко, палмова мазнина и други заместители обаче се влагат в по-евтините стоки.
Природният газ с нова цена от 1 октомври
Въпреки новите цени на природния газ, по-всяка вероятност потребителите няма да купуват по-скъпи млечни продукти, коментира председателят на Асоциацията на млекопреработвателите.
"Ние можем да имаме само една единствена позиция по темата. В България има около 262 предприятия, много е динамична бройката, и при тази силна и остра конкуренция никой не иска да рискува да отстъпи своя пазар. Това работи изцяло за потребител, поне в краткосрочен времеви интервал. Защото в едно производство, ако се работи без печалба, няма да има средства за инвестиции, за покупка на нови машини, за поддръжка на съществуващите и то е обречено на крах", коментира той.
"Аз мисля, че цените много трудно биха се променяли и то при чувствителни промени", заяви още Зоров.
По данни на Комисията за стоковите борси и тържищата за последната една година сред млечните продукти има най-голямо увеличение на цената на маслото - с близо 30%.
От сектора припомнят, че няма как килограм кашкавал да се продава на цени от 12-13 лв/кг, ако се прави само от прясно мляко. Всички останали добавки като сухо мляко, палмова мазнина и други заместители обаче се влагат в по-евтините стоки.
Природният газ с нова цена от 1 октомври
Въпреки новите цени на природния газ, по-всяка вероятност потребителите няма да купуват по-скъпи млечни продукти, коментира председателят на Асоциацията на млекопреработвателите.
"Ние можем да имаме само една единствена позиция по темата. В България има около 262 предприятия, много е динамична бройката, и при тази силна и остра конкуренция никой не иска да рискува да отстъпи своя пазар. Това работи изцяло за потребител, поне в краткосрочен времеви интервал. Защото в едно производство, ако се работи без печалба, няма да има средства за инвестиции, за покупка на нови машини, за поддръжка на съществуващите и то е обречено на крах", коментира той.
"Аз мисля, че цените много трудно биха се променяли и то при чувствителни промени", заяви още Зоров.
По данни на Комисията за стоковите борси и тържищата за последната една година сред млечните продукти има най-голямо увеличение на цената на маслото - с близо 30%.