Около 40% от третокласната пътна мрежа, която е общо около 12 000 км, е в ужасно състояние. Това коментира пред NOVA председателят на Агенция „Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров.

Той призна, че кръпките са най-неефективният ремонт. „Самата кръпка седи, но проблемът е, че старият асфалт до новата кръпка се разрушава и се отваря нова дупка. След това тя се запълва и се получават тези пътища, които обичате да показвате, като „чердже", допълни инж. Лазаров.

Колко пари са нужни, за да се приведат родните пътища в отлично състояние?

„Автомагистрала „Тракия" в ремонтираните участъци, които са до Пловдив, участъкът от „Хемус" при гара Яна, този от „Струма", както и от „Марица" са в много добро състояние. „Тракия" по цялата си дължина, с едни малки изключение след Пловдив, е в много добро състояние. Има доста проблеми и никога не сме ги криели. Приоритизираме ги по трафик, защото той откупува един път. Това е начинът, по който се изчисляват ползите и разходите за един пътен участък", заяви инж. Лазаров.

Според него в момента, в който бъде построена и автомагистрала „Струма", ще завърши автомагистралният пръстен на държавата.

НС одобри да се въведат тол такса за камионите и електронни винетки за колите

Той отново сподели надеждите, че когато заработи тол системата, ще бъдат отделяни регулярно средства, за да може със собствени сили да строим пътната мрежа.

Тол системата ще работи в голяма част от нея, като само около 6000 км, в голямата си част третокласни пътища, ще останат безплатни.

ТОЛ-системата ще удари пътуващите почти безплатно по българските пътища

В момента винетната система покрива изцяло пътната мрежа, с изключение само на населените места. С тол системата, освен населените места, още 6000 км ще станат безплатни, каза Лазаров. Той направи уговорката, че по този начин не иска да каже, че държавата абдикира от поддържането им.

Източник: Nova.bg