Колко пари са нужни, за да се приведат родните пътища в отлично състояние?
Колко пари са нужни, за да се приведат родните пътища в отлично състояние? / БГНЕС, архив

Четири милиарда лева са необходими, за да бъдат приведени в отлично състояние републиканските пътища на България. Става дума за ремонтни дейности, а не ново строителство, каза на пресконференция председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров. Той участва в представянето на информационния сборник "Пътищата на България" в сградата на Камарата на строителите в България.

Павлова посочи къде отиват парите от винетките

Лазаров отчете, че най-трудният период в пътното строителство е бил в началото на деветдесетте години, когато инвестициите в сектора са били почти нулеви, и посочи, че бум в строителството е имало през 2015 г. Недофинансирането на сектора продължава и досега, отбеляза Лазаров и изрази надежда, че с въвеждането на тол системата страната ще има средства планово да прави ремонти на пътищата, а не само да "кърпи дупки".

В отговор на въпрос Лазар Лазаров съобщи, че оптимистичната цел е до края на 2020 г. бъде приключен Лот 3 на магистрала "Струма". Срокът е реалистичен, но има много бюрокрация и юридически хватки по изместването му, отбеляза председателят на пътната агенция.

ТОЛ-системата ще удари пътуващите почти безплатно по българските пътища

Всеки ден, в който тол системата не влиза в действие, е загуба за българските пътищата, но си е чиста печалба за фирмите, коментира в отговор на въпрос председателят на АПИ и заяви, че амбициите на агенцията са системата да влезе в сила дори и от средата на 2017 г. По повод проблем с недостиг на месечни винетки Лазаров информира, че в четвъртък ще бъдат отпечатани нови 20 000.

Изпълнителният директор на КСБ Иван Бойков прогнозира, че тази година строителните обеми ще достигнат 5- 6 млрд. евро, което означава съкращаване на работници. Преди два месеца изискахме от всички оперативни програми информация за тази година какво предстои - техническа помощ и проектиране, а търгове за строителство почти няма, като изключение е АПИ, отбеляза Бойков и напомни, че в предходни години строителните обеми са били между 6 и 8 млрд. евро. Частните инвестиции са на нивото от миналата година, допълни той.

Държавата инвестира 135 млн. лева в инфраструктурата на Северозапада

От бранша възлагат надежди на отварянето на програмите в селските райони, новата организация на обществените поръчки, задължителна по новия ресор закон, на продължаващо стабилното управление на страната и да няма сътресения през следващата година на инвестиционните програми и строителството в контекста на междинно засичане на оперативните програми през 2018 г. и преразпределение на средствата, които не са усвоени.

Източник: БТА