Превозвачите искат среща с новоизбраните български евродепутати на 1 юли, съобщава NOVA.
По думи на председателя на Съюза на международните превозвачи Ангел Траков очакванията на бранша са те да защитят досегашната позиция на българското правителство. За целта обаче трябвало да се запознаят в подробности с всички дискриминационни текстове в пакет „Мобилност 1”.
Росен Желязков: Не сме загубили битката за пакет „Мобилност”
„Ние като бранш сме готови да дадем мотивирани отговори на всички техни въпроси и това за нас е нашата цел - да инициираме среща с новите евродепутати, на която да изградим стратегия и да видим как оттук нататък ще се преборим с този несправедлив пакет”, обясни Траков.
Арабаджиев: Не може този европарламент да решава съдбата на превозвачите за следващите 10 години
От своя страна изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев заяви, че се надява сред новите евродепутати да няма такива, които да изпускат самолетите си за важни гласувания.
Той увери, че от бранша ще настояват за среща с тях още преди 1 юли. Ще очакваме поне двама българи да има в транспортната комисия на ЕП, които да отстояват позицията на българския транспортен бизнес, а защо не и следващият еврокомисар по транспорта да не бъде българин, заяви Арабаджиев.
Сдружение на превозвачите: Германия, Франция, Белгия и Холандия печелят от пакета „Мобилност“
Европарламентът одобри и трите промени в пакета „Мобилност”, на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи. Пакетът „Мобилност” влезе в дневния ред на пленарната сесия на ЕП на 27 март по предложение на председателя на Алианса на либерали и демократи за Европа (АЛДЕ) Ги Верхофстат.
На гласуването на 25 март за дневния ред за редовната сесия трима български евродепутати не присъстваха. Оказа се, че точно толкова трябваха, за да падне предложението, което в крайна сметка беше прието с 156 гласа „за” срещу 154 - „против”.
На първо четене: ЕП прие промени в пакет "Мобилност"
На 27 март обаче текстовете бяха върнати в транспортната комисия. Въпреки това български превозвачи организираха два протеста - в Страсбург и София. На 3 април стана ясно, че евродепутатите са отхвърлили предложението на българските си колеги пакетът „Мобилност” да бъде свален от дневния ред.
По думи на председателя на Съюза на международните превозвачи Ангел Траков очакванията на бранша са те да защитят досегашната позиция на българското правителство. За целта обаче трябвало да се запознаят в подробности с всички дискриминационни текстове в пакет „Мобилност 1”.
Росен Желязков: Не сме загубили битката за пакет „Мобилност”
„Ние като бранш сме готови да дадем мотивирани отговори на всички техни въпроси и това за нас е нашата цел - да инициираме среща с новите евродепутати, на която да изградим стратегия и да видим как оттук нататък ще се преборим с този несправедлив пакет”, обясни Траков.
Арабаджиев: Не може този европарламент да решава съдбата на превозвачите за следващите 10 години
От своя страна изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев заяви, че се надява сред новите евродепутати да няма такива, които да изпускат самолетите си за важни гласувания.
Той увери, че от бранша ще настояват за среща с тях още преди 1 юли. Ще очакваме поне двама българи да има в транспортната комисия на ЕП, които да отстояват позицията на българския транспортен бизнес, а защо не и следващият еврокомисар по транспорта да не бъде българин, заяви Арабаджиев.
Сдружение на превозвачите: Германия, Франция, Белгия и Холандия печелят от пакета „Мобилност“
Европарламентът одобри и трите промени в пакета „Мобилност”, на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи. Пакетът „Мобилност” влезе в дневния ред на пленарната сесия на ЕП на 27 март по предложение на председателя на Алианса на либерали и демократи за Европа (АЛДЕ) Ги Верхофстат.
На гласуването на 25 март за дневния ред за редовната сесия трима български евродепутати не присъстваха. Оказа се, че точно толкова трябваха, за да падне предложението, което в крайна сметка беше прието с 156 гласа „за” срещу 154 - „против”.
На първо четене: ЕП прие промени в пакет "Мобилност"
На 27 март обаче текстовете бяха върнати в транспортната комисия. Въпреки това български превозвачи организираха два протеста - в Страсбург и София. На 3 април стана ясно, че евродепутатите са отхвърлили предложението на българските си колеги пакетът „Мобилност” да бъде свален от дневния ред.