/ Gulliver/Getty Images
"Междузвездни войни: На края на галактиката" се намира на същото място като "Дисниленд", но предлага един напълно различен свят, съобщават АП и Ройтерс.
Тържественото откриване на новия атракцион, разположен върху площ от 14 акра (57 декара) в Анахайм, събра звездите на оригиналната трилогия Харисън Форд (Хан Соло), Марк Хамил (Люк Скайуокър) и Били Дий Уилямс (Ландо Калризиан), създателят на "Междузвездни войни" Джордж Лукас и президентът на "Дисни" Боб Айгър.

На церемонията Харисън Форд отдаде почит към своя дългогодишен приятел и колега, актьора Питър Мейхю. Мейхю, който изпълни ролята на уукито Чубака в пет филма от поредицата, почина миналия месец на 74-годишна възраст. "Това е за теб, Питър", заяви развълнуваният Форд, преди да задейства водопад от фойерверки.

Дисни пресъздава нова планета от „Междузвездни войни“ в Калифорния и Флорида

Осъществяването на "Междузвездни войни: На края на галактиката" - най-амбициозния тематичен проект на "Дисни", отне повече от пет години и струва 1 млрд. долара. От компанията се надяват, че новият атракцион ще задоволи всеки вкус - от заклетите фенове на култовата космическа сага, които повече от 40 години чакат да се "потопят" в любимия си свят, до хората, които не знаят почти нищо за "Междузвездни войни".

"Междузвездни войни: На края на галактиката" ("Галакси едж") ще даде възможност на посетителите да се впуснат в приключение на планетата Бату, която фигурира в книгите от поредицата, но никога не е показвана на екран, и да участват в сблъсък между Съпротивата и Първия ред.

Фенове отбелязват Деня на „Междузвездни войни“

Първоначално е обсъждана идеята за атракциона да бъдат пресъздадени познати светове, сред които Татуин - родната планета на Люк Скайуокър, или ледената планета Хот. В крайна сметка се стига до решението да бъде изградено селището Блек Спайър - най-голямото населено място на отдалечената планета Бату.

Потапяйки се в света на "Междузвездни войни: На края на галактиката", гостите ще могат да конструират собствени дроиди, да общуват с извънземни, да опитат космически блюда, както и прочутото синьо мляко от четвъртия епизод "Нова надежда", и да "управляват" прочутия кораб "Хилядолетния сокол". Част от приключението ще бъдат персонажи като Чубака, Рей, Фин, Кайло Рен.

Следващият филм „Междузвездни войни” на екран през декември 2022 г.

"Дисниленд" миналата година беше вторият най-популярен тематичен парк в света, привлякъл 18,6 млн. посетители. Прочутият парк отстъпва единствено на "Дисни Уърлд" в Орландо, Флорида, където почти идентична версия на "Междузвездни войни: На края на галактиката" ще бъде открита на 29 август. От "Дисни" не изключват възможността подобни атракциони в бъдеще да радват поклонниците на космическата сага и извън пределите на САЩ.