/ БГНЕС
Почитателите на "Междузвездни войни" ще влязат в нов космически свят в тематичните комплекси "Галакси едж", които "Уолт Дисни" ще открие в Калифорния и Флорида, предадоха Ройтерс и АП.

Феновете на звездната поредица ще могат да посетят "на живо" далечната планета Бату, която само се споменава, но не е показвана във филма. Новата паркова атракция на "Дисниленд" се нарича "Междузвездни войни: На края на галактиката" ("Галакси едж"). Двете развлекателни съоръжения са на площ от 14 акра (47 декара). Те са изградени с оглед да привлекат поколения от фенове, някои от които чакат 40 години от първата прожекция на филма през 1977 г., за да се озоват в далечната космическа галактика.

"Дисни" описва "Галакси едж" като най-амбициозния си досегашен парков проект. Дизайнерите се колебаели дали да пресъздадат познато от филмите място - пустинната планета Татуин, където е роден Люк Скайуокър, или ледената планета Хот. След обсъждане с "Лукасфилм" екипът решил да изгради непознатата планета Бату, която само се споменава във филма и в книгите, но феновете още не са я виждали.

Целта е посетителите да се почувстват като герои от "Междузвездни войни" и да изживеят нещо ново", каза Крис Бити от "Уолт Дисни Имаджиниъринг". Дизайнерите пренасят посетителите в бъдещето, но и оставят вратичка към миналото. "Има голям риск и натиск при осъществяване на човешките мечти, но това е нашата работа", заяви Бити.

"Галакси едж" е плод на четиригодишен труд. Първо ще бъде открит "Галакси едж" в развлекателния комплекс "Дисниленд" в Калифорния - това лято, а през есента - и този в Орландо, Флорида. Точните дати не се споменават. Специалистите по паркове на "Дисни" и екипът на "Лукасфилм" са разработили герои, същества, превозни средства и други известни и неизвестни атракции. Централното селище се нарича "Блек спайър аутпоуст" - в него живеят трафиканти и търсачи на богатство. Действието се развива във времето на най-новата трилогия, която ще завърши през декември с "Междузвездни войни: Епизод IX".

Основната атракция е "Хилядолетният сокол: Бягството на разбойника", където посетителите ще полетят с космическия кораб на Хан Соло. Аниматроникът Хондо Онака - пират от анимационната телевизионна поредица "Войните на клонираните" - кани посетителите да участват в мисия.

Друго преживяване е "Възходът на съпротивата". Там всеки ще се опита да избяга от Първия ред и ще се срещне с герои като Рей и Поу. А в магазините всеки ще може да се сдобие със светлинен меч или с дроид. В ресторанта ще се предлага печено месо, а в бюфета - цветни напитки като "джедайски умствен трик" и "татуински залез". Всичко е замислено така, че да потопи гостите в приказно преживяване. Готвачите са си представили какво ядат обитателите на планетата Бату - синьо мляко, свински ребърца, сякаш изрязани от чудовище от планетата Набу.
"Няма да усетите, че сте в тематичен парк", каза Боб Чапек от "Дисни".

За да постигнат това, дизайнерите са разучили "Междузвездни войни" - както кинопродукцията, така и телевизионните поредици и книги. Има и компютърни игри "Галакси едж", които ще може да се играят в парка и извън него.