Египет е получил през текущата финансова година най-големите приходи от експлоатацията на Суецкия канал за цялата история на съоръжението. Това се посочва в публикуван вчера доклад на администрацията на Суецкия канал, цитиран от ТАСС.
Приходите от използването на водния път са достигнали 5,585 млрд. долара през финансовата 2017-2018 г., която приключва през юни, според документа. В доклада се отбелязва, че спрямо предходния отчетен период приходите на канала, разделящ Африка и Азия, са се повишили с 11,5%. Само през изминалия май Суецкият канал е донесъл на египетската хазна 503 млн. долара спрямо 479 млн. долара през април, съобщи ръководителят на службата генерал Мохаб Мамиш.
Суецкият канал е открит за корабоплаване през ноември 1869 г. Пускането му в експлоатация позволява морският път между Азия и Европа да бъде съкратен с минимум 8000 км за търговските и военни кораби, принудени преди това да заобикалят целия африкански континент. В момента дължината на канала е около 160 км, а дълбочината му - над 20 м, което позволява през него да преминават и най-големите кораби в света, включително най-големите петролни танкери.
През 2015 г. бе открито ново 72-километрово разклонение на канала, което има за цел да удвои капацитета му от 49 до 97 кораба дневно, които вече могат да преминават едновременно в двете посоки. Египетските власти се надяват, че с пускането на разклонението приходите от комплекса до 2023 г. най-малкото ще се утроят и ще превишат 15 млрд. долара годишно.
Приходите от използването на водния път са достигнали 5,585 млрд. долара през финансовата 2017-2018 г., която приключва през юни, според документа. В доклада се отбелязва, че спрямо предходния отчетен период приходите на канала, разделящ Африка и Азия, са се повишили с 11,5%. Само през изминалия май Суецкият канал е донесъл на египетската хазна 503 млн. долара спрямо 479 млн. долара през април, съобщи ръководителят на службата генерал Мохаб Мамиш.
Суецкият канал е открит за корабоплаване през ноември 1869 г. Пускането му в експлоатация позволява морският път между Азия и Европа да бъде съкратен с минимум 8000 км за търговските и военни кораби, принудени преди това да заобикалят целия африкански континент. В момента дължината на канала е около 160 км, а дълбочината му - над 20 м, което позволява през него да преминават и най-големите кораби в света, включително най-големите петролни танкери.
През 2015 г. бе открито ново 72-километрово разклонение на канала, което има за цел да удвои капацитета му от 49 до 97 кораба дневно, които вече могат да преминават едновременно в двете посоки. Египетските власти се надяват, че с пускането на разклонението приходите от комплекса до 2023 г. най-малкото ще се утроят и ще превишат 15 млрд. долара годишно.