1263 писма с несъответствие между подадени декларации и внесени суми са изпратили инспекторите по приходите към фирми и лица през първото полугодие. Това съобщават от ТД на НАП Плевен. Голяма част от тях са във връзка с приключилата данъчна кампания и подадените годишни данъчни декларации за доход 2007.
С най-голямо значение са обаче писмата, касаещи осигурителните фондове. Некоректно попълнените данни водят до несъответствие между размера на дължимите осигурителни вноски, изчислени на база подадените данни в персоналния регистър на осигурените лица и размера на внесените такива.
Грешно подадените данни от фирми и лица възпрепятстват извършването на преводите в универсалните пенсионни фондове и професионалните пенсионни фондове, подчертават от приходната агенция. Това е и причината някои лица да не могат да ползват коректно видовете обезщетения за временна нетрудоспособност.
Задължение на НАП е и да предоставя ежемесечна информация към Здравната каса за осигурените лица, свързана със здравноосигурителния им статус.