Властите на китайската столица ще дадат на местните жители ваучери на обща сума от 12,2 милиарда юана (около 1,71 милиарда долара), за да стимулират потреблението. Мерките са част от т.нар. сезон на потреблението, който започна днес в Пекин с цел да се увеличат потребителските разходи, спаднали по време на епидемията от коронавируса, предаде ТАСС.

Пекин се връща към нормалния начин на живот

Раздаването на ваучери започна днес чрез китайската търговска платформа JD.com (Цзидун). Купоните може да се използват както в традиционните магазини, така и в интернет за покупки в сферата на туризма, образованието, културата, спорта, общественото хранене и др. Раздаването на ваучерите ще стана на четири етапа - на 6, 13, 20 и 27 юни. Всеки купон е валиден 14 дни.

Вашингтон разреши на Пекин два пътнически полета седмично

"Сезонът на потреблението" бе открит днес на туристическата улица Ванфуцзин в центъра на китайската столица. Инициативата ще продължи до октомври. Според информационния портал "Пънпай" планирани са повече от 400 прояви - и офлайн, и онлайн.

Епидемията нанесе сериозен удар по потреблението. Според официални статистически данни обемът на продажбите на дребно на потребителски стоки в Китай през януари - април тази година е бил 10,67 трилиона юана (около 1,5 трилиона долара), което е 16,2 на сто по-малко на годишна база.


Пет нови случая на коронавируса в Китай

В Пекин спадът за първите четири месеца от годината е 20,4 на сто в сравнение с миналата година - до 369,34 милиарда юана (около 51,93 милиарда долара). Наблюдава се обаче увеличаване на продажбите на стоки през интернет.
БТА