Your browser doesn’t support HTML5 audio
Две години гратисен период ще имат земеделските производители, за да етикетират правилно биопродуктите, които пускат на пазара. Това съобщи министърът на земеделието и храните Мирослав Найденов, който представи в търговска верига новото лого за екологично чистите зеленчуци и плодове. Идеята е да се използва еднакво лого във всички страни от Европейския съюз. Решението за използването на новото лого е взето от Европейската комисия в края на миналата седмица, обясни още Мирослав Найденов.
Освен унифициране на логото, целта е потребителите ясно да различават масовите зеленчуци и плодове от тези, които са екологично производство. Цената на екозеленчуците обаче е по-висока от тази на масовите. Контолът на етикетите ще се осъществява от бъдещата Агенция по безопасност на храните. В момента проби от подобни продукти се взимат и изследват от инспекторите в националната служба по растителна защита, допълни Мирослав Найденов.
Има сертифициращи фирми у нас, които ще издават разрешения за ползване на логото за биологично производство. Освен при плодовете и зеленчуците, това лого ще се използва и при местните продуктите. Найденов отчете, че в България все още е твърде малък процентът на производство на биохрани.