Превозвачите с различни отзиви за идеята да се спират ТИР-овете през уикенда
Превозвачите с различни отзиви за идеята да се спират ТИР-овете през уикенда / снимка:: БГНЕС
Превозвачите с различни отзиви за идеята да се спират ТИР-овете през уикенда
77076
Превозвачите с различни отзиви за идеята да се спират ТИР-овете през уикенда
  • Превозвачите с различни отзиви за идеята да се спират ТИР-овете през уикенда

Идеята на транспортния министър за преустановяване на движението на тежкотоварни автомобили през почивните дни среща различни отзиви в транспортния бранш. Според Красимир Лалов от Националния съюз на българските превозвачи ограничението ще се отрази сериозно на бизнеса. На друго мнение е Любомир Столарски от Асоциацията на сдруженията в автомобилния транспорт. Според него, ако се изградят буферни паркинги, които отговарят на стандартите в Европа, няма да има никакви затруднения за бранша.

Въвеждането на ограничения за движението на тежкотоварни автомобили в почивните дни ще погуби превозвачите, смята Красимир Лалов. Според него изграждането на паркинги според европейските стандарти едва ли ще се случи, защото няма да има инвеститори, които да проявят интерес към публично-частно партньорство.
"Транспортът е икономиката на една държава. Всички ревем, че нямаме икономика, сега - дайте да загробим и транспорта. Който иска да загроби транспорта, да излезе на една кръгла маса. Като министър на транспорта трябва да се държи отговорно към това, което му е поверено. Ако той самият не го проумява, ние ще го подсетим. Ние сме транзитна държава, която не може да си позволи да си затвори границите, защото той иска да затвори границата де фекто", каза той.

Председателят на една от големите транспортни асоциации у нас Миролюб Столарски изрази мнение, че ограничението за тежкотоварни автомобили е приемливо, стига да се случва както е в Западна Европа."В Западна Европа си има паркинги, съответно тоалетни, бани за шофьорите, има къде да се пазят превозните средства. Като има къде да спрат превозвачите, не е толкова проблем. Те ще си направят съответната сметка и то няма да бъде събота и неделя, а часово спиране, както го правят в Западна Европа. Примерно в Германия от 10.00 до 16.00 часа в събота не се пътува, а в неделя от 09.00 до 18.00 часа", каза той.

Идеята за въвеждане на ограничителен режим на движение на тежкотоварните автомобили датира още от първото управление на ГЕРБ. Промените бяха спрени от кабинета "Орешарски".