Откриват нова процедура за концесия на летище Пловдив за 35 години
Откриват нова процедура за концесия на летище Пловдив за 35 години / снимка: Кирил Кирилов, архив

Правителството прие решение за откриване на нова процедура за концесиониране на летище Пловдив, съобщиха от пресцентъра на Министерски съвет. Причината е, че при предходната процедура няма подадени оферти. Срокът на новата концесия е 35 години.

Процедурата ще бъде проведена в съответствие с влезлите в сила през април т.г. европейски изисквания за възлагане на договори за концесия. По този начин се осигурява възможност за привличане на по-широк кръг потенциални инвеститори.

Никой не иска да стопанисва летище Пловдив

Съгласно разпоредбите за възлагане на договори за концесия и на регламента за установяване на стандартните формуляри за публикуването на обявления в областта на обществените поръчки, в „Официален вестник” на Европейския съюз ще бъде публикувано обявление за концесията. След публикуване на обявлението цялата документация за концесията ще бъде публикувана на интернет страницата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и достъпът до нея ще е пълен и безплатен.

В края на септември от пресцентъра на Министерството на транспорта потвърдиха за Дарик, че няма кандидати, желаещи да вземат летище Пловдив на концесия. Аеропортът трябваше да бъде отдаден за стопанисване за същия срок от 35 години. Оферти обаче липсваха. По-рано – през месец юни, срокът за нови предложения беше удължен с три месеца.

Според предварителната информация заинтересовани за концесията бяха "Пампорово" АД и инвеститори от Китай, Хонг Конг и Турция.

Летище Пловдив с нови полети до Германия, Испания, Италия и Турция

Обектът е с площ 2 376 518 кв. м. В предишните условия концесионерът трябваше да инвестира не по-малко от 35 267 000 евро без ДДС в рамките на 35 години и не по-малко от 16 791 000 евро за първите пет години от срока на концесията. Кандидатите трябваше да имат опит над 5 години през последните 10 години в опериране на международно летище с пътникопоток над 1 млн. души, както и товарооборот над 40 хил. тона годишно. Всеки кандидат трябваше да е внесъл банкова гаранция за участие в размер на 150 хил. лв.