Може ли да постигнем баланс да образоваме ума и сърцето
Може ли да постигнем баланс да образоваме ума и сърцето / снимка: БГНЕС, архив
Може ли да постигнем баланс да образоваме ума и сърцето
73541
Може ли да постигнем баланс да образоваме ума и сърцето
  • Може ли да постигнем баланс да образоваме ума и сърцето

Бедствието във Варна и Добрич беше тест за човечността, но е хубаво доброто да се проявява всеки ден - не е нужно да чакаме катаклизми да ни подсетят, че можем да сме съпричастни. Това коментира в ефира на Дарик председателят на УС на фондация „Благотворител" Пенка Лазарова.

Организацията, която отбелязва 10 години от създаването си, подкрепя развитието на деца, лишени от родителски грижи, като през последните няколко години работи активно по проекти за обучение в добродетели.

„С много съдби се срещнахме, колко преобърнахме. Посято е семенцето и е абсолютен късмет да наблюдаваш как лишени от родителски грижи младежи поемат своя път, завършват висшето си образование. Вчера ми се обади Наталия, която завършва Икономическия университет с 6-ца на Държавен изпит. Тя е пълен сирак, беше в дом „Христо Ботев". През годините я подкрепяме със стипендии. През годините и с различни курсове", разказа Пенка Лазарова.

„По отношение на добродетелите - вече сме реализирали 5 проекта. Повече от 6000 ученици и деца са се включили в този проект и са обсъждали с огромно вълнение и истинска потребност ценности, като радост, щастие, честност, отговорност, смелост", допълни тя.

По думите й като цяло трябва да се смени парадигмата на образованието. Според нея тогава ще „влезе и образованието на сърцето".

„Прочетох една мисъл, която страшно много ми хареса на Аристотел: "Да образоваш ума си, без да образоваш сърцето си, не е никакво образование". Може би е настъпило времето, в което да постигнем един баланс да образоваме ума и сърцето. Нашите деца на много неща не ги учим - как да живеят достойно и да бъдат щастливи. Ако това не учим, какво учим същност?! Формули, които забравяме след втория месец, страшно много информация, която натрупваме в главите на децата, а за тези най-важни потребности как да общуват помежду си и да се себеустояват има една огромна празнота", смята още Лазарова.