Слънчевото затъмнение ще доведе еволюционни открития
Слънчевото затъмнение ще доведе еволюционни открития / снимкa: Sofia Photo Agency
Астроном от Новосибирск (градът, който стана свидетел на пълно слънчево затъмнение) е на мнение, че проведените в този град изследвания ще позволят на учените да напреднат по отношение на много нерешени въпроси, но няма да доведат до революционни открития, предаде РИА Новости.

"Революционни открития, които кардинално да изменят съществуващите представи за процесите, протичащи на Слънцето, едва ли ще бъдат направени. Бих нарекла изследванията не революционни, а по-скоро еволюционни”, смята завеждащата на учебния автоматизиран астрономически комплекс към Новосибирския държавен университет Алфия Нестеренко, цитирана о т БГНЕС.

Тя предполага, че проведените от учените изследвания на затъмнението ще бъдат в основата на натрупването на знания за процесите, протичащи на Слънцето, които ще са необходими при по-нататъшните изследвания. По думите на изследователката един от тези въпроси е как короната на звездата се загрява до температура, повече от 150 пъти по-висока от температурата на нейната повърхност.