Нов филм на китайския режисьор Цзя Чжанке бе представен в Кан
Нов филм на китайския режисьор Цзя Чжанке бе представен в Кан / снимка: Guliver/Getty Images

Китайският режисьор Цзя Чжанке показа филма си „Mountains May Depart” в рамките на конкурсната програма в Кан, предаде АФП. Новият му филм има амбицията да представи родината му в миналото, настоящето и бъдещето. „Mountains May Depart” проследява 25 години от живота на жена и е разделен на три части. Всяка от тях разкрива какво означава да си китаец в три отделни периода.

Филмът бе приет по-скоро добре от медиите. „Загадъчен и по своему амбициозен”, писа британският в. „Гардиън”. Според Варайъти филмът представя различни форми на капитализма през 21 в.

Действието във филма започва през 1999 г. във Фънян - родния град на режисьора в североизточната част на Китай, в навечерието на минаването в 2000-та година. Младата Тао (ролята се изпълнява от Чжао Тао) танцува с приятели, докато слуша песента „Go West” на „Пет шоп бойс”. Тя е ухажвана от двама свои приятели от детството си - Цзиншън, който е собственик на въгледобивна мина, и неговият служител Лянцзе. Цзиншън е арогантен и амбициозен, а Лянцзе - дискретен и скромен. Изборът й е донякъде изненадващ, защото пада върху Цзиншън, докато Лянцзе решава да си тръгне. Тао и Цзиншън се оженват и имат син, кръстен Долар.

Във втората част от филма действието ни пренася в 2014 г. Тао и Цзиншън се разделят. Той заминава за Шанхай, където живее с новата си приятелка и Долар. „Тао два пъти взема важни решения в живота си - първо прави своя избор измежду двама мъже и се омъжва, а след като се развежда, поверява детето си на бившия си съпруг”, поясни режисьорът.

В третата част от филма действието ни пренася в 2025 г. Долар и баща му са емигрирали в Австралия по примера на много техни сънародници. Там всички говорят английски, с изключение на някои представители на диаспората, които отхвърлят този език. Долар е порасъл и не е виждал майка си, откакто бе 7-годишен. Той вече не може да поддържа контакт с баща си и се обръща към своя учителка, емигрирала като него китайка, за да ползва услугите й като преводачка.

„Филмът фокусира вниманието върху загубата на идентичността”, отбеляза режисьорът. „Имам приятели, които емигрираха и не могат да разговарят със собствените си деца”, сподели той.

Източник: БТА