/ iStock/Getty Images
Повече за политиката на SmartX.bg, тяхната мисия и как започва пътят им, може да прочетете в интервюто по-долу
 
Представете вас и вашата компания в няколко изречения?
Фирмата ни е основана през 1995 година. Ние сме едни от пионерите на онлайн бизнеса в България. Първият ни електронен магазин - Avtochasti.bg, е пуснат в действие през 2001 година и е за продажба на авточасти. Следват онлайн продажба на лодки, двигатели и аксесоари за тях, а 2007 година е пуснат сайт за онлайн обслужване на автомобили – DaiGaz.com. 
Сайтът SmartX.bg е създаден и пуснат в действие през януари 2018 г. Основната му идея е да предостави на българската публика интересни и иновативни решения на приемлива цена. Целта ни е не само да продаваме продукти, а да предоставяме на клиентите идеи и цялостни концепции, които да улеснят съвременния човек в динамичния живот, който всички водим днес.

 

Какви онлайн маркетингови активности имате всеки месец?
Основните канали за реклама са стандартните за всеки онлайн магазин – Google и Facebook. Освен насочени директно към продажби, кампаниите ни имат за цел и популяризиране на бранда SmartX.bg, както и на неговата мисия – да улеснява, оптимизира и прави живота на съвременния човек по-лесен и по-приятен.
 
Какви промени бихте искали да ви се случат за повече продажби през 2022 г.?
Основната задача, която е без краен срок, но е и с особен приоритет за тази година, е максималната удовлетвореност на клиентите ни в хода на целия процес – от поръчката до следпродажбеното обслужване. Във всеки момент на нашата работа се ръководим от разбирането, че технологиите и автоматизацията не могат да са самоцел, а само средство за това клиентът да остане възможно най-доволен.
 
Кои нови маркетингови инструменти или рекламни похвати ви се иска да приложите, а все още не сте?
Все още не сме популяризирали онлайн магазина и дейността си чрез съдействие с инфлуенсъри и ютюбъри и съответно кампании тип "гивауей" или томбола, които бихме опитали за в бъдеще. Друг маркетингов инструмент, който е възможно да приложим по-нататък, е телевизионната реклама.

 

Кой е най-силният ви мотив да участвате в конкурса „eCommerce Academy Awards 2022“?
Основната ни мотивация за участие в конкурса е по-нататъшно популяризиране на бранда SmartX.bg, както и на идеите, които са заложени в него. И далеч не на последно място – нашето уважение към дейността на eCommerce Academy и професионалната общност, която тя обединява около себе си през годините.
 
Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на 2022 г., за да улесни вашите продажби и процеси?
Не смятаме, че в България нещо спъва онлайн търговията. Нашето мнение е, че са налице всички условия тя да се развива все по-успешно.