Министърът на туризма Николина Ангелкова
Министърът на туризма Николина Ангелкова / БГНЕС
България ще има рекламни билбордове в Ню Йорк, съобщи във Варна министърът на туризма Николина Ангелкова, която участва в изнесено заседание на Националния съвет по туризъм в комплекс "Златни пясъци".
 
По думите й паната ще бъдат позиционирани на знакови за американския мегаполис места. На билбордовете, чието поставяне ще стане през октомври-ноември, ще бъдат представени български културно-исторически забележителности.
 
Ангелкова за баркроловете: Не можем да забраним на хората да посещават барове групово

Ангелкова каза още, че с общината в Ню Йорк ще бъдат договорени и други инициативи за рекламиране на нашата страна. Освен в този град България ще бъде представена и в Бостън, Вашингтон, Лос Анжелис и Лас Вегас.

България е популярна сред руснаците, но не е топ дестинация за летните им почивки

През септември трябва да бъде окончателно готова програмата за националната туристическа реклама през 2018 г., допълни министърът. По думите й по предварителни данни ще бъдат необходими 30 милиона лева, за да бъдат изпълнени планираните инициативи. Дали ще бъде осигурен този бюджет, ще стане ясно след предстоящите разговори с министерството на финансирате.

Акцент в националната реклама на България догодина ще бъдат основните целеви пазари за страната ни, от които посрещаме най-много гости, посочи Ангелкова. По думите й страната ни ще се рекламира и в перспективни пазари като Китай, Япония, Индия, Близкия Изток, САЩ и Канада.
 
Хотелиери се оплакват от абсурдни жалби на чужди курортисти

Ангелкова посочи, че ще се залага основно на дигиталния маркетинг и реклама и различни онлайн активности. Основният фокус ще бъде върху удължаването на сезоните, развитието на културно-историческия и балнео- и СПА-туризма. Министърът посочи, че предстои да бъдат представени за обществено обсъждане нови маршрути, които ще представят балнео- и СПА възможностите на страната ни. С разработката им са ангажирани експерти от министерството, туристическия бранш в партньорство със здравното министерство.

Рекламата определя и профила на туристите

През ноември на туристическото изложение в Лондон за пръв път България ще представи 3D-виртуално изображение на част от културно-историческото си наследство, допълни Ангелкова. Тя уточни, че министерството работи по пилотен проект за пространствено дигитализиране на популярни обекти, на първо време ще бъдат представени 20 забележителности, сред които Рилският манастир, Царевец, Варненската катедрала, крепостта Червен.

Как британски туристи лъжат и мамят

На изложението в Лондон ще се предлагат миникопия на тези обекти, които ще бъдат отпечатвани от 3D принтер, като сувенири за посетителите на българския кът.

Ръст на руските и германските туристи по родното Черноморие

През тази година освен увеличение на гостите, имаме и ръст на приходите, допълни министърът. Тя посочи, че за периода януари-май приходите в сектора са над 1,5 милиарда лева, с 15 процента повече в сравнение с 2016 г. Тази тенденция за увеличение на средствата показва, че макар и с малки стъпки, у нас започват да идват по-заможни туристи, каза министърът.
 
Тя каза още, че за това лято очакванията са за ръст между 7 и 10 процента в броя на туристите и между 8 и 11 на сто увеличение на приходите.
БТА