Стотици българи се очаква да излязат на протест утре в подкрепа на детето с аутизъм от Перник Ана-Мария.

В понеделник родителите на 13-годишното момиче с аутизъм сигнализираха, че имат съмнения за сексуално посегателство над детето им по време на пребиваването му в столичното Помощно училище „Проф. Димитър Кацаров". Жалби до институциите са подадени още миналата седмица, но едва след обявяването на проблема от майката Радосвета Симеонова в социалната мрежа и след популяризирането му от медиите, започнаха проверки.

Утре от 11 ч. пред сградата на община Перник и намиращата се в близост сграда на Регионалния инспекторат по образованието жителите на града ще изразят своето недоволство срещу „протекционизма на институциите и бавната им реакция по сигнала на родителите за посегателство над детето".

В същия час в петък ще започне и протестът в София пред Министерството на образованието и науката.



Демонстрации в подкрепа на Ана-Мария и семейството ѝ ще се проведат в и Сливен и Пловдив, солидарност към инициативата са изразили и жители на още 12 български града, както и български майки в Гърция.

Протестът в подкрепа на 13-годишната Ана-Мария се организира в социалната мрежа.

„Протестираме срещу опитите за протекционизъм от страна на МОН към директора и служителите на 4-то помощно училище, където е записана за обучение Ана-Мария и настояваме за реално разследване на случая с тормоза", посочват организаторите на инициативата, за която 600 души до днес на обяд са потвърдили присъствие.

Нека подкрепим Ана-Мария, Ради и Росен, казва се в призива към перничани.
Организаторите на недоволството настояват за чисто разследване без протекционизъм от страна на МОН, за адекватни мерки срещу всички виновни, както и за това институциите да започнат да си вършат работата след подаден сигнал и жалба, а не след заформянето на обществен скандал и алармиране от медиите.

Исканията са и за осигуряване на максимално сигурна среда за децата във всички заведения, в които не се допуска те да бъдат придружавани от родители - училища, детски градини, като се инсталират камери в класни стаи, в учителски стаи, в директорски кабинети, в коридори. За децата със СОП да се осигури и квалифициран персонален асистент, който да бъде с тях през цялото време, докато те са в тези заведения за отглеждане и обучение. Настоява се и за периодична проверка на всеки 6 месеца на психичното състояние на преподавателите в специализираните образователни звена.