Засилен контрол по спазване правилата за движение в населените места на Великотърновска област ще осъществява сектор „Пътна полиция- КАТ” при ОДП- Велико Търново през идната седмица, информираха от там. Акцията е час от инициативите посветени на Европейският ден на пътна безопасност, който се отбелязва в цял свят на 13 октомври.
Европейският ден на пътна безопасност се провежда по решение на Европейската комисия в изпълнение на общата стратегия за намаляване броя на убитите при пътно- транспортни произшествия по пътищата на стария континет. Основно внимание през настоящата година се обръща на безопасността на движението в населените места.
Според статистиката на Европейския съюз, две трети от тежките пътни злополуки настъпват в населените места. В България броят на загиналите в населените места надвишава 40%. През последните 6 години в населените места в страната са регистрирани 35 920 тежки пътнотранспортни произшествия, при които са пострадали 44 184 граждани, от които 3006 са загинали. Основните видове злополуки, които загиват в градовете и селата са: “блъскане на пешеходец” – около 50 %; “произшествия с единични моторни превозни средства” /от вида блъскане в дървета, стълбове и огради/ - 24 %; сблъскване между МПС – 17 %; блъскане на велосипедисти – 5 % и др. Над 90 % от пострадалите пешеходци и 70 % от пострадалите велосипедисти са блъснати в населените места.
Високата аварийност в населените места и главно в големите градове, се дължи на високата конфликтност на съществуващата инфраструктура и отсъствие на условия за равноправно участие в трафика на всички участници в движението; на неадекватно поведение, непознаване и неспазване на правилата от страна на пешеходците, както и на рисковото поведение на водачите, които се движат с превишена скорост, не спазват сигналите на светофарите и пътните знаци, отнемат предимство на пешеходците и др., посочват от полицията.
Големи са различията в пътната инфраструктура на нашите населени места с тази на голяма част от европейските градове. В чужбина масово се изграждат съоръжения за «успокояване» на движението и създаване на равноправни условия за всички участници в движението, като кръгови кръстовища, изкуствени неравности, повдигнати пешеходни пътеки и кръстовища, пешеходни и разделителни острови, стеснени кръстовища, обособени сигнализирани пешеходни зони и др.
В посланията на Европейската комисия се отбелязва, че всеки европейски жител има право да живее и работи в безопасни условия. Така че всеки, който се движи пеша, управлява велосипед, товарен или лек автомобил или друго превозно средство, трябва да има възможност да го прави при минимален риск, за да не пострада при пътна злополука. Същевременно другите участници в движението не бива да застрашават неговия живот и здраве на улицата.
Европейският ден на пътна безопасност се провежда по решение на Европейската комисия в изпълнение на общата стратегия за намаляване броя на убитите при пътно- транспортни произшествия по пътищата на стария континет. Основно внимание през настоящата година се обръща на безопасността на движението в населените места.
Според статистиката на Европейския съюз, две трети от тежките пътни злополуки настъпват в населените места. В България броят на загиналите в населените места надвишава 40%. През последните 6 години в населените места в страната са регистрирани 35 920 тежки пътнотранспортни произшествия, при които са пострадали 44 184 граждани, от които 3006 са загинали. Основните видове злополуки, които загиват в градовете и селата са: “блъскане на пешеходец” – около 50 %; “произшествия с единични моторни превозни средства” /от вида блъскане в дървета, стълбове и огради/ - 24 %; сблъскване между МПС – 17 %; блъскане на велосипедисти – 5 % и др. Над 90 % от пострадалите пешеходци и 70 % от пострадалите велосипедисти са блъснати в населените места.
Високата аварийност в населените места и главно в големите градове, се дължи на високата конфликтност на съществуващата инфраструктура и отсъствие на условия за равноправно участие в трафика на всички участници в движението; на неадекватно поведение, непознаване и неспазване на правилата от страна на пешеходците, както и на рисковото поведение на водачите, които се движат с превишена скорост, не спазват сигналите на светофарите и пътните знаци, отнемат предимство на пешеходците и др., посочват от полицията.
Големи са различията в пътната инфраструктура на нашите населени места с тази на голяма част от европейските градове. В чужбина масово се изграждат съоръжения за «успокояване» на движението и създаване на равноправни условия за всички участници в движението, като кръгови кръстовища, изкуствени неравности, повдигнати пешеходни пътеки и кръстовища, пешеходни и разделителни острови, стеснени кръстовища, обособени сигнализирани пешеходни зони и др.
В посланията на Европейската комисия се отбелязва, че всеки европейски жител има право да живее и работи в безопасни условия. Така че всеки, който се движи пеша, управлява велосипед, товарен или лек автомобил или друго превозно средство, трябва да има възможност да го прави при минимален риск, за да не пострада при пътна злополука. Същевременно другите участници в движението не бива да застрашават неговия живот и здраве на улицата.