98269
Арх. Бузев в ефира на Дарик
Цялото съоръжение по проекта за реконструкция на бул. „Левски” ще бъде готово напролет заради изникнали обстоятелства, които няма как да бъдат пренебрегнати. Това заяви във варненския ефир на Дарик главният архитект Виктор Бузев.
Той подчерта, че се иска време, за да приключат процедурите по отчуждаването на имоти по трасето. Процесът най-вероятно ще продължи до октомври, след което трябва да започне изместване на подземната комуникация.
Портних: От АПИ да съобщават навреме за предстоящи ремонти!
Някои участъци ще бъдат отворени за движение, но цялото съоръжение няма да бъде готово преди пролетта, прогнозира архитектът.
Според него, Варна не може да си позволи „екстра” като втори градски мост, но добра алтернатива би било изграждането на въжено съоръжение над езерото. Все още е рано да се кажа какава ще бъде стойността му, тъй като проучването все още е в начален етап.
Бул. "Левски" ще е окончателно готов през октомври, през август пускат основното трасе
Идеята е изразена в Общия устройствен план още през 2012 година, добави Бузев. Мостът е позициониран източно от Казашко, между селото и защитената местност в района.
Той трябва да се съобрази и с инфраструктурата на мястото, обясни специалистът.
„От южната страна е по-свободно, там се засяга само горски фонд. Трябва да има изместване трасето на пътя I 9. Убеден съм, че с подкрепата на държавата и усилията на общината това съоръжение може да бъде възможно към 2030 година”, коментира Бузев. По негови думи въженият мост ще се поддържа от парите за винетки и няма да бъде в общ проект с магистрала „Черно море”.
Главният архитект изрази учудване от нарастващия интерес на купувачи към жилища на зелено.
Премиерът инспектира изграждането на бул."Левски" (СНИМКИ)
„Тази вълна се завърна отпреди 10 години, на купуване на зелено. Даже се купува на тъмнозелено. Преди поне имаше разрешения, сега се пазарува по картинки. Опасността е да се спука балонът и строежът да остане незавършен. Но търсене има и това е странно”, каза още архитектът.
В момента във Варна се строят предимно жилищни сгради, посочи той. Те са около 80 процента от всички разрешителни. 10 на сто са търговските обекти.
Състоянието на тротоарите в града е лошо заради паркирането на колите, но там започва усилена работа, увери Бузев, който изрази доволство от въведената синя зона. Първо ще се въведат в ред коренните системи на дърветата, след което безразборните кабели на операторите ще се разположат в тръбна мрежа. Тротоарите ще бъдат възстановени и на места ще се разширят, за да се даде предимство на пешеходците, добави архитектът.
Целият разговор с арх. Виктор Бузев е в прикаченото аудио.
Той подчерта, че се иска време, за да приключат процедурите по отчуждаването на имоти по трасето. Процесът най-вероятно ще продължи до октомври, след което трябва да започне изместване на подземната комуникация.
Портних: От АПИ да съобщават навреме за предстоящи ремонти!
Някои участъци ще бъдат отворени за движение, но цялото съоръжение няма да бъде готово преди пролетта, прогнозира архитектът.
Според него, Варна не може да си позволи „екстра” като втори градски мост, но добра алтернатива би било изграждането на въжено съоръжение над езерото. Все още е рано да се кажа какава ще бъде стойността му, тъй като проучването все още е в начален етап.
Бул. "Левски" ще е окончателно готов през октомври, през август пускат основното трасе
Идеята е изразена в Общия устройствен план още през 2012 година, добави Бузев. Мостът е позициониран източно от Казашко, между селото и защитената местност в района.
Той трябва да се съобрази и с инфраструктурата на мястото, обясни специалистът.
„От южната страна е по-свободно, там се засяга само горски фонд. Трябва да има изместване трасето на пътя I 9. Убеден съм, че с подкрепата на държавата и усилията на общината това съоръжение може да бъде възможно към 2030 година”, коментира Бузев. По негови думи въженият мост ще се поддържа от парите за винетки и няма да бъде в общ проект с магистрала „Черно море”.
Главният архитект изрази учудване от нарастващия интерес на купувачи към жилища на зелено.
Премиерът инспектира изграждането на бул."Левски" (СНИМКИ)
„Тази вълна се завърна отпреди 10 години, на купуване на зелено. Даже се купува на тъмнозелено. Преди поне имаше разрешения, сега се пазарува по картинки. Опасността е да се спука балонът и строежът да остане незавършен. Но търсене има и това е странно”, каза още архитектът.
В момента във Варна се строят предимно жилищни сгради, посочи той. Те са около 80 процента от всички разрешителни. 10 на сто са търговските обекти.
Състоянието на тротоарите в града е лошо заради паркирането на колите, но там започва усилена работа, увери Бузев, който изрази доволство от въведената синя зона. Първо ще се въведат в ред коренните системи на дърветата, след което безразборните кабели на операторите ще се разположат в тръбна мрежа. Тротоарите ще бъдат възстановени и на места ще се разширят, за да се даде предимство на пешеходците, добави архитектът.
Целият разговор с арх. Виктор Бузев е в прикаченото аудио.