Изложба „Буквите на България – азбука на Европа” откриват на 10 септември от 17,30 часа във фоайето на първия етаж в Регионална Библиотека “Захарий Княжески”.
“Буквите на България – азбука на Европа” e проект на Международното триенале на сценичния плакат, в която участват 30 художници от 20 страни (27 именити световни плакатисти + 3-ма български автори, единият от които дебютант). Състои се от 30 плаката, колкото са буквите на българската азбука.
Всеки художник е автор на един плакат – буква, определена чрез жребий. Една от буквите - “Ь” e създадена след конкурс между младите български художъници и студенти, в който участваха повече от 60 проекта на автори до 35 годишна възраст.
Акцията е пръв опит за активиране на широк кръг изявени артисти от цял свят за създаване на цялостен съвременен художествен продукт, популяризиращ българската култура, използвайки една от нейните емблеми – буквите. Изложбата е показвана в много градове на България и във Франция, САЩ, Япония, Сърбия, Мексико, Чехия и други.
Изложбата се осъществява съвместно с Международното триенале на сценичния плакат, част от кампанията „Плакатът – уличното дете на изкуствата“, осъществявана с подкрепата на програма „Публики“ на Национален фонд „Култура“ и ще остане до 10 октомври.
“Буквите на България – азбука на Европа” e проект на Международното триенале на сценичния плакат, в която участват 30 художници от 20 страни (27 именити световни плакатисти + 3-ма български автори, единият от които дебютант). Състои се от 30 плаката, колкото са буквите на българската азбука.
Всеки художник е автор на един плакат – буква, определена чрез жребий. Една от буквите - “Ь” e създадена след конкурс между младите български художъници и студенти, в който участваха повече от 60 проекта на автори до 35 годишна възраст.
Акцията е пръв опит за активиране на широк кръг изявени артисти от цял свят за създаване на цялостен съвременен художествен продукт, популяризиращ българската култура, използвайки една от нейните емблеми – буквите. Изложбата е показвана в много градове на България и във Франция, САЩ, Япония, Сърбия, Мексико, Чехия и други.
Изложбата се осъществява съвместно с Международното триенале на сценичния плакат, част от кампанията „Плакатът – уличното дете на изкуствата“, осъществявана с подкрепата на програма „Публики“ на Национален фонд „Култура“ и ще остане до 10 октомври.