Министърът на транспорта скептик за карго летище
Министърът на транспорта скептик за карго летище / БГНЕС, архив

Министърът на транспорта Данаил Папазов обяви, че е скептик за проекта за изграждане на карго летище край Стара Загора. Идеята за такова бе на бившите управляващи от ПП ГЕРБ. На няколко пъти обаче и депутатите на БСП от региона обявиха, че ще работят за развитието на проекта.

"Имаме лош опит с летище Пловдив. Там бяха дадени доста средства, а в момента не се използва. Освен това в близост до Стара Загора има две летища, което също не позволява развитието на такъв проект. Скептик съм за създаването на такова летище", обяви Данаил Папазов след среща с кмета на Стара Загора Живко Тодоров.

Министърът на транспорта заяви, че не знае към развитието на такъв проект да има интерес от страна на чужди инвеститори. "Ако има такъв интерес няма министър, който да откаже подобен проект. Но аз лично не знам за подобен", заяви Папазов.

Той допълни, че на срещата с кмета на Стара Загора не е обсъждан въпроса с подхода към магистрала "Тракия". "Проблемите с пътищата са приоритет на Агенция "Пътна инфраструктура", която е към Министерството на регионалното развитие и благоустройството", обясни министърът на транспорта.

Той и кметът Живко Тодоров обаче са разговаряли за възможността в Стара Загора да бъде изграден интермодален терминал. Министър Папазов посочи, че трябва да бъдат направени проучвания за необходимостта от неговото построяване, но работещ вариант може да бъде обособяването на индустриална зона от страна на общината.

Национална компания “Железопътна инфраструктура” пък е готова да финансира свързването й с основната жп мрежа. Това в дългосрочен план може да доведе и до привличането на инвеститор за изграждане и на интермодален терминал на принципа на публично-частното партньорство или друго

След срещата с кмета на Стара Загора и с областния управител Живка Аладжова министър Папазов направи проверка и на първия етап от проекта Пловдив – Бургас. Трасето Михайлово – Калояновец е във финална фаза на изпълнение и предстои в близките седмици да бъде подписан акт 15 за последващото му въвеждане в експлоатация.

Дължината на участъка е 10.65 км (приблизителна разгъната дължина на железния път 21 км). За изпълнението на целия жп проект Пловдив – Бургас по Оперативна програма „Транспорт“ е предоставена безвъзмездна финансова помощ в размер на над 343 млн. лв., а общата стойност на проекта е над 477 млн. лв.