/ БГНЕС, архив
Извършват се и всички административни дейности, свързани с изграждането на тунела под Шипка, който е сред приоритетите на правителството. Изготвен е разширен идеен проект за съоръжението, което ще бъде с две ленти за движение и аварийна галерия. Индикативната стойност е около 520 млн. лв.

От МРРБ потвърдиха, че китайски компании проявяват интерес към тунела под Шипка

Има два варианта за строителството му. Единият е чрез публично-частно партньорство или концесия, а другият е да се финансира със средства от бюджета. „Все още нямаме одобрен вариант, преговорите продължават, като имаме и заявен интерес за концесия на тунела и магистралата Русе-Велико Търново от китайска компания“, посочи в Стара Загора министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.

В момента се извършва съгласуване на парцеларния план, касаещ изграждането на западния обходен път на Казанлък, който да поеме трафика от южната страна на съоръжението. Със съвместно финансиране между АПИ и община Казанлък ще се ремонтира и надлез „Арсенал“, по който минават 12 000 души, работещи във военно-промишления завод.

Министър Нанков: „Тунелът под връх Шипка е жизненоважен“

В Стара Загора, Казанлък, Чирпан и Раднево ще бъдат вложени 99 млн. лв. за модернизация на ВиК мрежата. Средствата са по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“. ВиК дружеството подготвя формуляра си за кандидатстване, който ще бъде подаден в МОСВ. 

На територията на област Стара Загора за подобряване на пътната инфраструктура са инвестирани 11 млн. лв. от бюджета и още 41,7 млн. лв. от Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020.  

В момента с пари по ОПРР се модернизират 30 км от второкласния път Стара Загора - Раднево, който свързва двете общини с магистрала „Тракия“. Рехабилитира се и второкласният път Чирпан - Симеоновград, който не е ремонтиран от 40 години, но е алтернативен маршрут на автомагистрала „Марица“ и на пътя Поповица – Хасково. Сега се полага нова асфалтова настилка, слагат се ограничителни системи.