За пореден път емблематичните жълти павета в центъра на София трябва да бъдат пренареждани. Само 7 месеца след ремонта на бул. "Цар Освободител" пред парламента паветата са доста разместени и на места разстоянието между тях достига 10 см.
Изпълнителят на обществената поръчка и общината посочват като причина метода по пренареждането и изискванията на Министерството на културата за опазване на културното наследство, предаде БНТ.
„Пътят на жълтите павета“: Европрокуратурата разследва ремонта в центъра на София
Най-разместени са паветата в активната лента пред Народното събрание. Няма как да започне нов ремонт без да бъде затворен участъка за движение. След публикация на "Спаси София" миналата седмица имаше велошествие, за да се види какво е състоянието на настилката.
"Би трябвало да има елементи, които да не пречат и да не повредят павето, когато трябва отново да се пренареди. Има съвременни материали, които не биха навредили на павето, така че при следващо поставяне и пренареждане то да не се разруши", обясни инж. Ангел Попов - пътен експерт.
Реакциите, след като Европрокуратурата подхвана ремонта на жълтите павета
По думите му, преди да бъдат извадени паветата, фирмата-изпълнител е извадила снимков материал как са разположени преди да бъдат разрушени. И хората, които са ги правили преди 40 години са се съобразили с това, допълни експертът.
От фирмата-изпълнител казаха, че при обновяване на трасето пред Народното събрание детайлът, който е заложен за изпълнение при пренареждане на паветата чрез прилагане на автентична технология, съгласувана с Националния институт за недвижимо културно наследство, в началото на ХХ век жълтите павета са редени върху "пясъчна възглавница" без свързващ елемент. След пускането на движението обаче, заради натоварения трафик се получава обаче разместване в хоризонтална посока. Приложената технология е основана за леко и пешеходно движение максимум до 50 МПС-та на ден, включително и аварийни автомобили.
Изпълнителят на обществената поръчка и общината посочват като причина метода по пренареждането и изискванията на Министерството на културата за опазване на културното наследство, предаде БНТ.
„Пътят на жълтите павета“: Европрокуратурата разследва ремонта в центъра на София
Най-разместени са паветата в активната лента пред Народното събрание. Няма как да започне нов ремонт без да бъде затворен участъка за движение. След публикация на "Спаси София" миналата седмица имаше велошествие, за да се види какво е състоянието на настилката.
"Би трябвало да има елементи, които да не пречат и да не повредят павето, когато трябва отново да се пренареди. Има съвременни материали, които не биха навредили на павето, така че при следващо поставяне и пренареждане то да не се разруши", обясни инж. Ангел Попов - пътен експерт.
Реакциите, след като Европрокуратурата подхвана ремонта на жълтите павета
По думите му, преди да бъдат извадени паветата, фирмата-изпълнител е извадила снимков материал как са разположени преди да бъдат разрушени. И хората, които са ги правили преди 40 години са се съобразили с това, допълни експертът.
От фирмата-изпълнител казаха, че при обновяване на трасето пред Народното събрание детайлът, който е заложен за изпълнение при пренареждане на паветата чрез прилагане на автентична технология, съгласувана с Националния институт за недвижимо културно наследство, в началото на ХХ век жълтите павета са редени върху "пясъчна възглавница" без свързващ елемент. След пускането на движението обаче, заради натоварения трафик се получава обаче разместване в хоризонтална посока. Приложената технология е основана за леко и пешеходно движение максимум до 50 МПС-та на ден, включително и аварийни автомобили.