Ние имаме своя кандидат за председател на Столичния общински съвет (СОС) и сме готови да поемем председателското място в съвета, с което „да отпушим“ работата му в полза на софиянци. Това каза Деян Николов – председател на групата на „Възраждане“ в СОС пред граждани, съобщиха от партията. Двете най-големи политически сили абдикираха от управлението и не издигнаха кандидат, заяви той.
Николов обясни, че от „Възраждане“ веднага биха се наели със спешна отмяна на наредбата за влизане на стари автомобили в центъра на София. „Важно е да знаете, че това е само първа стъпка и в наредбата е записано, че от 2025 година се разширява зоната на забраната и обхвата за автомобили, като през 2028 година забраната ще обхваща почти половината от София и половината от автомобилите“, обърна внимание общинският съветник.
Според него трябва да се предприемат адекватни мерки за подобряване качеството на въздуха, като по-често измиване на улиците. Кметът каза, че старите коли можело да обикалят центъра по алтернативни маршрути. На мен това ми звучи като по-дълъг път на колите и повече замърсяване, коментира още Деян Николов и допълни, че съдът говори и за миенето на улиците, че трябва да е поне 25 пъти в годината, но новото предложение на кмета е за едва 17% по-често миене или 7-8 пъти в годината.
Ваня Григорова: Авторитарното управление на дебата на СОС се повтаря за трети път
Нискоемисионната зона (НЕЗ) за автомобили в София влезе в сила от 1 декември и ще е валидна до 29 февруари 2024 г. Зоната се въвежда в т.нар. малък ринг, който обхваща булевардите „Васил Левски”, „Патриарх Евтимий” и улиците „Ген. Скобелев”, „Опълченска” и булевард „Сливница”. Достъпът в зоната на града ще бъде ограничен за всички автомобили от I екогрупа. Това са бензиновите с датата на първа регистрация преди 1 януари 1996 г., и дизеловите с регистрация преди 1 януари 2002 г. Решението за зоната беше прието от предишния Общински съвет в края на миналата 2022 г. в изпълнение на решение на Софийския градски съд. Тогава съдът постанови, че Столичната община трябва да предприеме мерки за въвеждането на нискоемисионни зони като част от мерките за подобряване на качеството на въздуха особено през зимните месеци.
Николов обясни, че от „Възраждане“ веднага биха се наели със спешна отмяна на наредбата за влизане на стари автомобили в центъра на София. „Важно е да знаете, че това е само първа стъпка и в наредбата е записано, че от 2025 година се разширява зоната на забраната и обхвата за автомобили, като през 2028 година забраната ще обхваща почти половината от София и половината от автомобилите“, обърна внимание общинският съветник.
Според него трябва да се предприемат адекватни мерки за подобряване качеството на въздуха, като по-често измиване на улиците. Кметът каза, че старите коли можело да обикалят центъра по алтернативни маршрути. На мен това ми звучи като по-дълъг път на колите и повече замърсяване, коментира още Деян Николов и допълни, че съдът говори и за миенето на улиците, че трябва да е поне 25 пъти в годината, но новото предложение на кмета е за едва 17% по-често миене или 7-8 пъти в годината.
Ваня Григорова: Авторитарното управление на дебата на СОС се повтаря за трети път
Нискоемисионната зона (НЕЗ) за автомобили в София влезе в сила от 1 декември и ще е валидна до 29 февруари 2024 г. Зоната се въвежда в т.нар. малък ринг, който обхваща булевардите „Васил Левски”, „Патриарх Евтимий” и улиците „Ген. Скобелев”, „Опълченска” и булевард „Сливница”. Достъпът в зоната на града ще бъде ограничен за всички автомобили от I екогрупа. Това са бензиновите с датата на първа регистрация преди 1 януари 1996 г., и дизеловите с регистрация преди 1 януари 2002 г. Решението за зоната беше прието от предишния Общински съвет в края на миналата 2022 г. в изпълнение на решение на Софийския градски съд. Тогава съдът постанови, че Столичната община трябва да предприеме мерки за въвеждането на нискоемисионни зони като част от мерките за подобряване на качеството на въздуха особено през зимните месеци.