Ежемесечните справки-декларации по ДДС, които фирмите подават в НАП, вече ще се изпращат само по интернет, когато покупките или продажбите на дружеството за месеца са повече от пет.
Промяната е в Закона за данък върху добавената стойност и влиза в сила от 1 януари 2012 г. За да не създават затруднения на фирмите, от НАП предвиждат гратисен период от един месец за въвеждане на новото изискване. Това означава, че правилото ще важи за ДДС-декларациите за януари 2012 г., които се подават до 14 февруари 2012 г.
Регистрираните по Закона за данък върху добавената стойност фирми в област Сливен към момента са 3657. За месец декември 2011 година 83% от тях са подали декларациите си по интернет.
За да се ползва услугата е необходим електронен подпис. Ако представителите на фирмата нямат такъв, то те могат да упълномощят друго дружество, което притежава електронен сертификат (например счетоводна фирма) да подава декларации от тяхно име чрез интернет. Официално регистрираните доставчици на услугата - универсален електронен подпис в България са пет фирми.
Над 300 хиляди декларации са подали през 2011година по електронен път гражданите и фирмите от област Сливен. Така срещу минималната инвестиция в електронен подпис за около 50 лв., гражданите и фирмите са спестили времето, което се губи в път и чакане по опашки.