отчет
отчет / областна администрация Сливен
48 сигнала са постъпили в Областната администрация от май 2017 до май 2018 година и са били разгледани на заседания на Комисията по предложенията и сигналите на граждани, организации и омбудсмана, съобщи Мартина Златева, директор на дирекция "Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост".

По всички сигнали са изготвени и изпратени изходящи писма до институции и податели. 

15 от сигналите са свързани с действията и компетенциите на кметовете на общини. Четири от тях се отнасят до незаконно строителство с оплакване за липса на действия или контрол при констатирането и премахването на незаконното строителство. В останалите сигнали се изтъкват проблеми от различно естество: неправилно погасен данък, затлачено речно корито, липса на улично осветление, извършване на некачествен ремонт на гимназия, липса на чакалня на автобусна спирка, нередности за изграждане на православен храм, оплакване от силна музика от нощно заведение, нарушаване на заповед за забрана на свободна паша и др. В

ъв всеки един от случаите Областният управител е изискал становище от компетентните органи, своевременно са уведомени жалбоподателите за предприетите действия за разрешаване на проблемите. Дадени са указания по прилагане на конкретни текстове от действащото законодателство. "Бяха получени и няколко сигнала, свързани с цената на питейната вода и липсата на канализацията в сливенския кв."Речица". Цената на водата е утвърдена от Комисията за енергийна и водно регулиране, а изграждането на канализация в "Речица" предстои по европейски проект на "В и К", уточни Златева.  Предложенията и сигналите, които са извън правомощията на Областния управител, са изпратени до компетентните органи за проверки и ефективно административно обслужване на гражданите и организациите.
 
 "Сигналите и предложенията са от най-различно естество, някои от тях не са пряко свързани с правомощията на Областния управител. Гражданите се обръщат към нас, защото имат доверие на институцията. На всяко постъпило от тях запитване, оплакване или сигнал извършваме проверка, оказваме съдействие, държим обратна връзка и следим хода на преписката", допълни още Златева.