Община Пловдив, синдикати и таксиметрови превозвачи заедно започват проект "Гарантирано такси", в което клиентът предварително знае ориентировъчната цена за курса, това каза за БТА Володя Домашенко, съпредседател на Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи.
Клиентът може сам да избере колата и шофьора, според личния му рейтинг и клас на автомобила. В същото време превозвачът гарантира, че таксито ще идва светкавично, защото заявката ще се взима от този, който се намира най-близко.
Новият проект е изготвен с подкрепата на местната администрация, добавя Домашенко. Акцентът е жълтата кола да вземе пътника до 10 минути, като комуникацията става чрез приложение, в което клиентът задава адреса си и мястото, до където иска да стигне. Според него при заявка може да се използва и опцията "ускори търсенето" при която клиентът много бърза и е готов да плати по-висока цена, която самият той може да предложи.
"Гарантирано такси" гарантира на шофьорите, че ще се промени моделът на работа. Заявката от клиента взима този, който е най-близо и колата няма да върти излишни километри. Шофьорът сам преценява дали да приеме заявката, а санкция има само тогава, когато тя е приета, но не е изпълнена и клиентът не е предупреден. В такава ситуация водачът на таксито има директен чат чрез приложението с клиента и може да уведоми, ако попадне в непредвидена ситуация като задръстване. Така отпада ролята на диспечера, където често се случват недоразумения между трите страни - клиент, шофьор и диспечер, казва още Володя Домашенко.
Всеки шофьор може да ползва приложението "Гарантирано такси" срещу абонамент от 6.50 лева на месец плюс 0.65 лв. на заявка, но не повече от 32.50 на седмица. Домашенко добавя, че със заместник-кмета по транспорт в Пловдив Тодор Чонов е договорено, че с приложението ще работят само коли с валидно разрешително.
За шофьорите, които се включат в платформата, ще има много преимущества. Първите 12 коли с възраст под 7 години ще са освободени от плащане на месечната абонаментна такса докато навършат 7 години. 12-те шофьора с най-много изпълнени заявки за месец ще получават обратно 10 на сто от плащанията си за съответния месец.
Клиентът може сам да избере колата и шофьора, според личния му рейтинг и клас на автомобила. В същото време превозвачът гарантира, че таксито ще идва светкавично, защото заявката ще се взима от този, който се намира най-близко.
Новият проект е изготвен с подкрепата на местната администрация, добавя Домашенко. Акцентът е жълтата кола да вземе пътника до 10 минути, като комуникацията става чрез приложение, в което клиентът задава адреса си и мястото, до където иска да стигне. Според него при заявка може да се използва и опцията "ускори търсенето" при която клиентът много бърза и е готов да плати по-висока цена, която самият той може да предложи.
"Гарантирано такси" гарантира на шофьорите, че ще се промени моделът на работа. Заявката от клиента взима този, който е най-близо и колата няма да върти излишни километри. Шофьорът сам преценява дали да приеме заявката, а санкция има само тогава, когато тя е приета, но не е изпълнена и клиентът не е предупреден. В такава ситуация водачът на таксито има директен чат чрез приложението с клиента и може да уведоми, ако попадне в непредвидена ситуация като задръстване. Така отпада ролята на диспечера, където често се случват недоразумения между трите страни - клиент, шофьор и диспечер, казва още Володя Домашенко.
Всеки шофьор може да ползва приложението "Гарантирано такси" срещу абонамент от 6.50 лева на месец плюс 0.65 лв. на заявка, но не повече от 32.50 на седмица. Домашенко добавя, че със заместник-кмета по транспорт в Пловдив Тодор Чонов е договорено, че с приложението ще работят само коли с валидно разрешително.
За шофьорите, които се включат в платформата, ще има много преимущества. Първите 12 коли с възраст под 7 години ще са освободени от плащане на месечната абонаментна такса докато навършат 7 години. 12-те шофьора с най-много изпълнени заявки за месец ще получават обратно 10 на сто от плащанията си за съответния месец.