"Другата седмица имаме амбицията да открием български туристически информационен център в Шанхай", това съобщи заместник-министърът на туризма Милко Теофилов. В момента се работи по насърчаване на инвестициите в тази област. Там ще имаме разговори с потенциални инвеститори, с представители от правителството и местната власт, за да направим всичко възможно да насърчим инвестициите в тази област, заяви заместник-министърът. По негова оценка китайският турист като профил е доста взискателен, той се концентрира върху културната същност и се интересува от историята на страната, която посещава.
Трендафилов присъства на откриването на третия Фестивал на киселото мляко в Момчиловци. Празникът се организира в партньорство с китайската компания, която наложи на пазара в Китай млечни продукти с марка „Момчиловци”. "В Китай всички знаят, че България е родният край на киселото мляко, а Момчиловци е познато като селото на дълголетието", посочи в словото си при откриването Джан Хайджоу, посланик на Китайската народна република. Третото издание на фестивала се провежда с мото „Киселото мляко – новият път на коприната”.
"Изключително важно е да създадем един интегриран продукт, който да насърчава туризма в 4 сезона", заяви заместник-министър Теофилов. Според него фестивалът в Момчиловци е инициатива в тази посока. От началото на годината до юли се отчита 50 % ръст на китайски туристи в България, заяви заместник-министърът. Около 16 хил. китайски туристи са преминали през страната ни през първото полугодие. Обобщените данни от януари до юли показват според заместник- министъра, че 4.9 милиона чуждестранни туристи са посетили страната ни, което е ръст от 7.2 на сто в сравнение с 2016 г.
Фестивалът на киселото мляко продължава до 10 септември. За празника в родопското село пристигна китайска делегация, в която участват представители на фирмата производител на млякото с българско име, журналисти, творци.
Домакините от Момчиловци посрещнаха азиатските гости с песен на китайски език. Изпълнението в акомпанимент на родопска каба гайда бе от възпитаниците на първия курс по китайски в селото, организиран от институт „Конфуций”.
Трендафилов присъства на откриването на третия Фестивал на киселото мляко в Момчиловци. Празникът се организира в партньорство с китайската компания, която наложи на пазара в Китай млечни продукти с марка „Момчиловци”. "В Китай всички знаят, че България е родният край на киселото мляко, а Момчиловци е познато като селото на дълголетието", посочи в словото си при откриването Джан Хайджоу, посланик на Китайската народна република. Третото издание на фестивала се провежда с мото „Киселото мляко – новият път на коприната”.
"Изключително важно е да създадем един интегриран продукт, който да насърчава туризма в 4 сезона", заяви заместник-министър Теофилов. Според него фестивалът в Момчиловци е инициатива в тази посока. От началото на годината до юли се отчита 50 % ръст на китайски туристи в България, заяви заместник-министърът. Около 16 хил. китайски туристи са преминали през страната ни през първото полугодие. Обобщените данни от януари до юли показват според заместник- министъра, че 4.9 милиона чуждестранни туристи са посетили страната ни, което е ръст от 7.2 на сто в сравнение с 2016 г.
Фестивалът на киселото мляко продължава до 10 септември. За празника в родопското село пристигна китайска делегация, в която участват представители на фирмата производител на млякото с българско име, журналисти, творци.
Домакините от Момчиловци посрещнаха азиатските гости с песен на китайски език. Изпълнението в акомпанимент на родопска каба гайда бе от възпитаниците на първия курс по китайски в селото, организиран от институт „Конфуций”.