Димитър Маргаритов
Димитър Маргаритов / netinfo
„Наблюдаваме много сериозно онлайн пазара, защото там в момента големи търговци на битова електроника провеждат кампания. На сайтовете им посредством реклама се анонсира даден процент намаление, който важи за абсолютно целия асортимент от магазина”, съобщи председателят на  Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.
 
Специфичното при тази кампания е, че не са активни менютата, посредством които клиентите обикновено могат да разгледа предлаганите за продажба стоки с техните конкретни цени и характеристики.
 
„Това, което сме проверили и установили, включително и през почивните дни, е че до момента няма нарушения. Ще продължим да наблюдаваме протичането на кампанията, защото нарушения могат да възникнат във връзка с твърдението на търговците, че количествата на наличните в магазина стоки са достатъчни, за да могат да задоволят интереса на потребителите”, обясни Маргаритов. Той припомни, че едни от сериозните нарушения, които контролният орган е констатирал в предходни периоди при т.нар. промоции, е именно липсата на наличности.
 
„Потребителят е привлечен да посети търговския обект, но когато отиде да си купи това, което си е избрал от каталога, се оказва, че го няма. По този начин, след като вече сте в търговския обект, Вие сте принуден да си купите нещо друго”, коментира председателят.