Вашите права. Информационна кампания на Европейски потребителски център
Вашите права. Информационна кампания на Европейски потребителски център
След Бургас ЕПЦ се мести в община Приморско от днес
Когато човек почива, е добре да се отърси от всички проблеми. За съжаление понякога се получава така, че е възможно и по време на отпуската да се сблъска с неприятности и неуредици. И е важно да знае какви са неговите права, както и кого да потърси за помощ. Ето защо инициативата на Европейски потребителски център, който функционира към 
Комисията за защита на потребителите,  да организира подобни информационни кампании е много полезна. По време на тези еднодневни щандове туристите – и български, и чужди, могат да научат повече за своите права, и ако е необходимо - да получат помощ и консултация. Това каза Константин Райков, член на КЗП, на брифинг по повод разкриването на информационен щанд в Бургас.  

За да се избегнат проблемите и неприятните преживявания при пътуване и почивки, потребителите трябва да се информират предварително за своите права. В същото време е важно да знаят, че имат и задължения – да се запознаят с условията по договора, да пазят документите и касовите бележки, а ако ще пътуват - да имат изрядни документи и визи, в случай че това се налага. Това каза Соня Спасова от Европейски потребителски център. Тя напомни, че мрежата от Европейски потребителски центрове (ECC-Net) е разработила и безплатно приложение, което е безценен дигитален спътник при пътуване или почивка в страна от ЕС, Исландия или Норвегия. (Повече за приложението тук -  http://bit.ly/2SG6Njk.) 

Целта на кампанията „Вашите права“ е да информираме хората за техните права, когато пътуват, пазаруват или се обучават в рамките на Европейския съюз. В рамките на инициативата през юли и август ще бъдат разкривани еднодневни щандове на различни места по морските ни курорти. Подготвили сме полезна информация и съвети за това какво трябва да направят пътниците, ако самолетът им закъснее и се наложи да пропуснат важно събитие или ако ваканцията им бъде провалена, защото куфарът им се окаже загубен. Даваме съвети на място и при проблеми с покупки от търговец в друга страна от ЕС, Исландия или Норвегия.

За втора година наши партньори в кампанията са колегите от Центъра за развитие на човешките ресурси, които представят възможностите за мобилност по най-голямата европейска образователна Програма „Еразъм+“, както и съпътстващите дейности: Европас, Еврогайдънс, eTwinning и Евродеск.