В Банско се проведе среща между представители от Националната агенция за приходите, полицията и туристическия бизнес. Срещата бе инициирана заради масираните проверки на данъчните в курортния град през зимния сезон, с цел уведомяване и запознаване на местния туристически бранш с всички изисквания към тях и какво предстои като контрол и инспекции.
Стана ясно, че ще се инспектира дали туристическите и търговските обекти работят законно, както и дали не нарушават разпоредбите за търговската дейност. Проверките ще се извършват седем дни в седмицата на 24-часов работен режим.
Заместник-директорът на Дирекция „Контрол" към НАП-София Пламен Димитров подчерта, че от началото на следващата година стартира зимна кампания 2017г. със служители на МВР на територията на общините Банско и Разлог, курортите Боровец, Пампорово, Велинград и Чепеларе.
Той допълни, че ще бъдат проверявани всички търговски обекти без изключение. По думите му, най-често срещаните нарушения са неиздаване на касов бон от страна на търговците и неосигуряване на наетия персонал.
Димитров обясни, че на заведения и обекти, които не използват фискални устройства или устройството не е свързано дистанционно с НАП и не отчитат приходите си, ще бъде налагана принудителна административна мярка „запечатване на обекта".
Директорът на Областна дирекция на МВР-Благоевград Николай Хаджиев уточни, че ще оказват необходимото съдействие в случаите, когато се констатира нарушение и допълни, че там пък където може да се документира и престъпление, ще се включи и прокуратурата. Той заяви още, че ще бъде създаден координационен център за съвместна работа на МВР и НАП, който ще функционира от 8:00 до 00:00 часа.
Според част от присъстващите представители на местния туристически бранш срещата по-скоро е била с назидателен характер. Според Димитър Чохаджиев, който е мениджър на хотел в курортния град, е трябвало да имат по-голяма възможност да разговарят с различни специалисти, както и че форумът не е подходящо организиран.
„Основното, което разбрах от тази среща е, че ние трябва да спазваме закона и че ние трябва сами да се запознаем с него. Беше ни препоръчано да четем рубриката "Въпроси и отговори" в сайта на НАП, едва ли не ние се превръщаме от мениджъри на хотели в юристи. Според мен би било по-лесно служителите на НАП да ни пишат предписания", категоричен Чохаджиев.