Роботите ще са главните действащи лица в хотелиерския бизнес към 2020 година.
Човекоподобните автомати, оборудвани с изкуствен интелект, ще изпълняват желанията на клиентите, ще почистват стаите, ще сервират в ресторантите и основно ще са на рецепцията, пише в. „Дейли мирър".
Според последни проучвания на хотелиерския бранш клиентите не биха имали нищо против да бъдат обгрижвани от роботи. Мнозина от тях считат, че ще получат по-добри услуги, в сравнение с традиционните.
Робот спасява бежанци в Егейско море
На откритото в Берлин Международно туристическо изложение гастролира тази година най-реалистичният дамски робот, създаден от компанията „Тошиба" - Чихира Канае. Той прави европейския си дебют и бе програмиран да говори на немски. Брюнетката идва да покаже как след броени години ще изглежда хотелиерският бранш.
Но и отсега роботите са заели добри позиции в някои хотели. В японския „Хен-на" хотел цялото обслужване е поето от умните машини. На рецепцията пък е назначен робот-динозавър. В белгийския хотел „Мариот" в Гент гостите се посрещат от популярния робот Марио, който се превърна в местна знаменитост.
източник: БТА