Астроном откри обекти, може би създадени от извънземни
Астроном откри обекти, може би създадени от извънземни / ThinkStock/Getty Images

Астрономът Джейсън Райт откри странна звездна система, за която предполага, че може да е съставена от много „мегаструктури", създадени от извънземни, пише "Индипендънт".

„Бях очарован от това колко откачено изглеждаше", сподели Райт. „Извънземните винаги трябва да са последната ви хипотеза, но това, което открих, изглеждаше сякаш създадено от чужда цивилизация", обясни ученият, който работи в Penn State University.

Учени лансират нова опция за търсене на извънземен живот

Наречена просто KIC 8462852, звездата се намира точно над Млечния път между съзвездията Лебед и Лира. Тя привлякла вниманието на астрономите за първи път през 2009 година, когато космическият телескоп "Кеплер" я засича в орбитата около Земята.

Но звездата излъчвала странна светлина, нетипична за повечето звезди.

"Кеплер" работи чрез анализиране на светлина от далечни места във Вселената в търсене на промени, които се случват когато планетите се движат пред звездите си.

„Никога не бях виждал подобно нещо. Беше наистина странно", казва ученият.

НЛО нашествия през 2015 г. (ВИДЕО)

Сега възможността тези структури да са създадени от интелигентни същества се анализира задълбочено от учените.

Цивилизациите стават все по-технологично напреднали и създават нови, по-добри начини за събиране на енергия. Учените допускат, че извънземни могат да черпят енергия директно от своята звезда.

Съветник на Обама: Време е да кажем истината за извънземните

Ако спекулациите за мегаструктурата около звездата се оправдаят и докажат, това може да се окажат всъщност множество слънчеви панели, разположени около нея. Първите анализи се очаква бъдат готови през януари.

Източник: БГНЕС